Ο Μάρκο Ρούμπιο, επικεφαλής της αμερικανικής διπλωματίας, δήλωσε ότι ο αποκλεισμός των Στενών του Ορμούζ, μιας στρατηγικής θαλάσσιας αρτηρίας για τις εξαγωγές υδρογονανθράκων από τις μοναρχίες του Κόλπου, αποτελεί «οικονομικό πυρηνικό όπλο». Τόνισε ότι το Ιράν επιδιώκει να επιβάλει τη δική του «κυριαρχία» στην περιοχή.
Σε συνέντευξή του στο Fox News, ο Ρούμπιο ανέφερε ότι ο αποκλεισμός αυτής της θαλάσσιας οδού αποδεικνύει γιατί το Ιράν δεν πρέπει να αποκτήσει πυρηνικό οπλοστάσιο. «Το στενό είναι βασικά το ισοδύναμο οικονομικού πυρηνικού όπλου που προσπαθούν να χρησιμοποιήσουν εναντίον του κόσμου», είπε χαρακτηριστικά.
Ο Ρούμπιο προειδοποίησε ότι αν το Ιράν αποκτούσε πυρηνικά όπλα, θα «κρατούσε όλη την περιφέρεια όμηρο». Παρά τις διαψεύσεις της Τεχεράνης για τις προθέσεις της να αποκτήσει πυρηνικό οπλοστάσιο, η αμερικανική κυβέρνηση παραμένει επιφυλακτική.
Ο υπουργός απέφυγε να σχολιάσει τις πιθανές αντιδράσεις του προεδρικού γραφείου αν η Τεχεράνη συνεχίσει να αρνείται τις διαπραγματεύσεις με την Ουάσιγκτον, κυρίως σχετικά με το πρόγραμμα πυρηνικής ενέργειας της χώρας. Από την αρχή του αμερικανοϊσραηλινού πολέμου, το Ιράν έχει κλείσει de facto το στενό, από όπου περνά το 20% των εξαγωγών πετρελαίου και ΥΦΑ, προκαλώντας αύξηση των τιμών της ενέργειας.
Οι ΗΠΑ έχουν επιβάλει αποκλεισμό στα λιμάνια του Ιράν για να περιορίσουν τα έσοδα από τις ιρανικές εξαγωγές αργού. Παρά την κατάπαυση του πυρός που κηρύχθηκε μετά από 40 ημέρες εχθροπραξιών, οι συνομιλίες μεταξύ των δύο κρατών φαίνεται να έχουν περιέλθει σε αδιέξοδο.
![]()

