Ο στρατός των ΗΠΑ ανακοίνωσε την πρόθεσή του να επιβάλει αποκλεισμό στα λιμάνια του Ιράν από το απόγευμα, έπειτα από την αποτυχία των απευθείας συνομιλιών μεταξύ των δύο εμπόλεμων κρατών. Η Ουάσιγκτον και η Τεχεράνη αλληλοκατηγορούνται για την αποτυχία αυτή.
Μετά την εξέλιξη αυτή, το Πακιστάν, που είχε αναλάβει τον ρόλο του μεσολαβητή, κάλεσε τις πλευρές να τηρήσουν την ανακωχή που συμφωνήθηκε την περασμένη Τετάρτη, η οποία θεωρητικά θα διαρκούσε μέχρι τις 22 Απριλίου. Ωστόσο, καμία από τις δύο πλευρές δεν έχει εκφράσει σαφή θέση σχετικά με το μέλλον της κατάπαυσης του πυρός.
Η αποτυχία των διαπραγματεύσεων εντείνει τους φόβους για την επανέναρξη του πολέμου στη Μέση Ανατολή, που ξεκίνησε με την επίθεση των ΗΠΑ και του Ισραήλ κατά της Ισλαμικής Δημοκρατίας στις 28 Φεβρουαρίου, με περισσότερους από 6.000 θανάτους, κυρίως στο Ιράν και τον Λίβανο, και σοβαρές επιπτώσεις στην παγκόσμια οικονομία.
Ο αποκλεισμός, που θα ισχύσει από τις 17:00 ώρα Ελλάδας, αφορά πλοία όλων των εθνικοτήτων που εισέρχονται ή εξέρχονται από ιρανικά λιμάνια και περιοχές, περιλαμβάνοντας όλα τα λιμάνια στον Αραβικό Κόλπο και τον κόλπο του Ομάν. Οι αμερικανικές δυνάμεις διαβεβαίωσαν ότι θα επιτρέπουν τη διέλευση πλοίων που δεν κατευθύνονται στο Ιράν μέσω του στρατηγικής σημασίας στενού του Χορμούζ.
Μετά την ανακοίνωση του αποκλεισμού, οι τιμές του πετρελαίου εκτοξεύτηκαν κατά 8% στις πρώτες συναλλαγές στην Ασία, ξεπερνώντας ξανά το φράγμα των 100 δολαρίων το βαρέλι.
![]()

