Ενδεχόμενη μετάβαση σε τετραήμερη εβδομάδα εργασίας στο εργοστάσιο της Volkswagen στο Βόλφσμπουργκ από το 2027

Ενδεχόμενη μετάβαση σε τετραήμερη εβδομάδα εργασίας στο εργοστάσιο της Volkswagen στο Βόλφσμπουργκ από το 2027

Η αναδιάρθρωση του εργοστασίου της Volkswagen στο Βόλφσμπουργκ από το 2027 και μετά -με στόχο να δημιουργηθεί χώρος για παραγωγή αποκλειστικά ηλεκτρικών οχημάτων- θα μπορούσε να σημαίνει τετραήμερη εβδομάδα εργασίας κατά τη διάρκεια της μεταβατικής φάσης, δήλωσε στους εργαζόμενους η επικεφαλής του συμβουλίου εργαζομένων, Ντανιέλα Καβάλο.

Η Καβάλο δήλωσε ότι τα συνδικάτα συμφώνησαν στην ελάχιστη αξιοποίηση της παραγωγικής ικανότητας για την μεταβατική περίοδο, αλλά προέτρεψαν τους εργαζόμενους να κάνουν επιπλέον βάρδιες κατά την προετοιμασία για να αντισταθμίσουν την πιθανότητα λιγότερων ωρών εργασίας τα επόμενα χρόνια, αναφέρει το Reuters.

«Πρέπει να λάβουμε τώρα μέτρα, ώστε να μπορέσουμε να τα αξιοποιήσουμε αργότερα. Από το 2027 και μετά, μια προσωρινή τετραήμερη εβδομάδα εργασίας δεν είναι παράλογο σενάριο», δήλωσε η Καβάλο.

Η συμφωνία που επιτεύχθηκε μεταξύ της Volkswagen και των συνδικάτων τον περασμένο Δεκέμβριο για τη μείωση του κόστους στη Γερμανία περιελάμβανε τη μεταφορά της παραγωγής του Golf με κινητήρα εσωτερικής καύσης από το Βόλφσμπουργκ στο Μεξικό από το 2027, προκαλώντας ανησυχία σε ορισμένους υπαλλήλους στα κεντρικά γραφεία της αυτοκινητοβιομηχανίας για το μέλλον του εργοστασίου.

Η Καβάλο προσπάθησε να διαβεβαιώσει τους εργαζόμενους χθες ότι το μέλλον του εργοστασίου θα βρίσκεται σε ασφαλέστερα χέρια μέσω σχεδίων για την παραγωγή του ηλεκτρικού Golf, καθώς και ενός διαδόχου του compact SUV T-Roc, μέχρι το τέλος της δεκαετίας, επισημαίνοντας τη σταθερή μείωση της ζήτησης για την έκδοση με κινητήρα εσωτερικής καύσης του εμβληματικού αυτοκινήτου της VW.

Η παραγωγή του Golf παγκοσμίως, η οποία συγκεντρώθηκε κυρίως στο Βόλφσμπουργκ, έχει μειωθεί από πάνω από ένα εκατομμύριο μονάδες το 2015 σε λίγο πάνω από 300.000 μονάδες το 2024, σύμφωνα με ένα γράφημα που συνέταξε το συμβούλιο εργαζομένων, με μόλις 250.000 αυτοκίνητα να προβλέπονται για φέτος.

«Η τάση είναι μια ασταμάτητη πτώση, το Golf πρέπει να πάει στο Μεξικό. Αργά ή γρήγορα. Διαφορετικά, το εργοστάσιό μας θα βρεθεί τελικά στο κάτω μέρος αυτών των στατιστικών που μόλις έδειξα», δήλωσε η Καβάλο, σύμφωνα με σχόλια που δημοσιεύθηκαν στην ενημέρωση της εταιρείας, αναφέρει το Reuters.

Loading

Play