Η έρευνα του Ινστιτούτου για την Γερμανική Οικονομία (IW) και της Πρωτοβουλίας για μια Νέα Κοινωνική Οικονομία της Αγοράς (INSM) αποκαλύπτει τεράστιες διαφορές στην ποιότητα της παιδείας μεταξύ των κρατιδίων. Η κατάσταση επιδεινώνεται σταθερά, ενώ καθοριστικό ρόλο στις επιδόσεις των μαθητών φαίνεται να διαδραματίζουν η γλώσσα που ομιλείται στο σπίτι και οι οικονομικές επενδύσεις κάθε κρατιδιακής κυβέρνησης στην εκπαίδευση.
Στην 20η κατάταξή τους, η Σαξονία διατηρεί την πρωτοκαθεδρία, ακολουθούμενη από τη Βαυαρία, το Αμβούργο και άλλες περιοχές. Στην 7η θέση αναφέρεται το Ζάαρλαντ, ενώ οι τελευταίες θέσεις καταλαμβάνονται από την Κάτω Σαξονία και το Βερολίνο. Η έρευνα δείχνει ότι το γερμανικό εκπαιδευτικό σύστημα έχει σημειώσει σημαντικές απώλειες σε βασικούς τομείς, όπως οι εκπαιδευτικές ευκαιρίες και η ποιότητα των σχολείων.
Ο υπεύθυνος του IW, ‘Αξελ Πλούνεκε, τονίζει τη σταδιακή επιδείνωση της κατάστασης, με την ομάδα μαθητών που αντιμετωπίζει προβλήματα στην ανάγνωση να αυξάνεται από το 14,5% στο 25,5% την τελευταία δεκαετία. Σημαντικό παράγοντα για τις επιδόσεις φαίνεται να αποτελεί και το μεταναστευτικό υπόβαθρο, αναδεικνύοντας την αναγκαιότητα υποχρεωτικών εξετάσεων στην γερμανική γλώσσα για τα νηπιαγωγεία.
Η έρευνα υποδεικνύει ότι η οικονομική κατάσταση των κρατιδίων επηρεάζει επίσης τις επιδόσεις των μαθητών, με το Αμβούργο να έχει τις πιο υψηλές δαπάνες για την εκπαίδευση. Στο εκπαιδευτικό σύστημα, η αναλογία μαθητών ανά εκπαιδευτικό δεν φαίνεται να σχετίζεται με την ποιότητα της εκπαίδευσης, με την Σαξονία να ξεχωρίζει για τις υψηλές επιδόσεις στα μαθηματικά και την ανάγνωση.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ