Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανακοίνωσε σήμερα ότι επιβάλλει πρόστιμο ύψους 2,95 δισεκατομμυρίων ευρώ στην εταιρεία Google, αψηφώντας τις απειλές του προέδρου των ΗΠΑ, Ντόναλντ Τραμπ.
Οι Βρυξέλλες θεωρούν ότι ο αμερικανικός τεχνολογικός κολοσσός καταχράστηκε την κυριαρχική θέση του στον τομέα της διαδικτυακής διαφήμισης (Adtech). Το πρόστιμο ήταν αναμενόμενο, δεδομένου ότι η ΕΕ απειλούσε να απαιτήσει τη διάσπαση ενός μέρους των δραστηριοτήτων του ομίλου σε αυτόν τον τομέα. Ωστόσο, αυτή η απόφαση δεν έχει ληφθεί σε αυτό το στάδιο.
Η ανακοίνωση του προστίμου καθυστέρησε στις αρχές της εβδομάδας, λόγω της έντασης μεταξύ της ΕΕ και των ΗΠΑ. Στις 26 Αυγούστου, ο Τραμπ απείλησε τις χώρες ή τους οργανισμούς που προσπαθούν να εφαρμόσουν ρυθμίσεις στις αμερικανικές τεχνολογικές εταιρείες ότι θα τους επιβάλει δασμούς ή περιορισμούς στις εξαγωγές. Αν και δεν αναφέρθηκε ευθέως στην ΕΕ, αυτή διατηρεί το πιο ισχυρό νομοθετικό οπλοστάσιο σχετικά με ρυθμίσεις στον ψηφιακό τομέα, και οι Βρυξέλλες απάντησαν ότι έχουν το «κυριαρχικό δικαίωμα» να ρυθμίζουν τον τομέα.
Σε μια πρώτη αντίδραση, η Google χαρακτήρισε «κακή» την απόφαση της Επιτροπής, δηλώνοντας ότι θα ασκήσει έφεση. «Η απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τις υπηρεσίες Adtech είναι κακή και θα ασκήσουμε έφεση. Μας επιβάλλει ένα αδικαιολόγητο πρόστιμο και αλλαγές που θα επηρεάσουν χιλιάδες ευρωπαϊκές εταιρείες, αφού θα δυσκολεύονται περισσότερο να κερδίσουν χρήματα», δήλωσε η Λι-Αν Μαλχόλαντ, αντιπρόεδρος της εταιρείας που είναι αρμόδια για ρυθμιστικά θέματα.
Αυτό είναι το τρίτο πρόστιμο που επιβάλλεται αυτήν την εβδομάδα στην Google, θυγατρική της Alphabet. Στις ΗΠΑ, η Google καταδικάστηκε να πληρώσει πρόστιμο 425,7 εκατομμυρίων δολαρίων σε περίπου 100 εκατομμύρια χρήστες, για παραβίαση της ιδιωτικότητάς τους. Την Πέμπτη, η γαλλική αρχή προστασίας της ιδιωτικότητας (Cnil) της επέβαλε πρόστιμο-ρεκόρ 325 εκατομμυρίων ευρώ για παράνομη χρήση cookies.
Ταυτόχρονα, στις ΗΠΑ πέτυχε μια σημαντική δικαστική νίκη, υποχρεούμενη πλέον να μοιράζεται τα δεδομένα της με άλλες εταιρείες του τομέα ώστε να επέλθει κάποια ισορροπία στον ανταγωνισμό, αν και δεν θα αναγκαστεί να πουλήσει το Chrome, όπως απαιτούσε η αμερικανική κυβέρνηση.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ