Καταστροφή αεροσκάφους της Air India: Δυστύχημα κατά την απογείωση κόστισε τη ζωή σε 260 άτομα

Καταστροφή αεροσκάφους της Air India: Δυστύχημα κατά την απογείωση κόστισε τη ζωή σε 260 άτομα

Οι διακόπτες που ρύθμιζαν την τροφοδοσία με καύσιμα των δυο κινητήρων του Boeing 787 της Air India, το οποίο συνετρίβη δευτερόλεπτα μετά την απογείωσή του τη 12η Ιουνίου, είχαν γυριστεί στη θέση «διακοπή» («cutoff») λίγο πριν από την πτώση του πάνω σε κτίρια, με αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους 260 άνθρωποι -σχεδόν όλοι οι επιβαίνοντες στο αεροσκάφος και κόσμος που βρισκόταν στο έδαφος-, σύμφωνα με το προκαταρκτικό πόρισμα της έρευνας για το δυστύχημα, που δημοσιοποιήθηκε νωρίς σήμερα.

Το προκαταρκτικό πόρισμα, που έδωσε στη δημοσιότητα η ινδική υπηρεσία έρευνας αεροπορικών δυστυχημάτων (AAIB), δεν καταλήγει σε κανένα συμπέρασμα για τα αίτια και δεν αποδίδει ευθύνες για το δυστύχημα. Ωστόσο, υπογραμμίζει πως ο ένας από τους πιλότους ρώτησε τον άλλο γιατί σταμάτησε την τροφοδοσία των κινητήρων με καύσιμα, με τον δεύτερο να απαντά ότι δεν το είχε κάνει.

Συνολικά 241 άνθρωποι που επέβαιναν στο Boeing 787-8 Dreamliner της Air India σκοτώθηκαν -μόλις ένας επέζησε- όταν το αεροσκάφος συνετρίβη πάνω σε κτίρια σε μικρή απόσταση από το αεροδρόμιο της πόλης Αχμενταμπάντ (δυτικά). Οι ινδικές αρχές ταυτοποίησαν επίσης 19 θύματα στο έδαφος.

Σύμφωνα με το προκαταρκτικό πόρισμα, το επιβατικό αεροσκάφος μεγάλων αποστάσεων είχε αναπτύξει ταχύτητα 180 κόμβων (333 χιλιομέτρων ανά ώρα) και είχε μόλις απογειωθεί όταν οι διακόπτες τροφοδοσίας των δυο κινητήρων γυρίστηκαν από τη θέση «λειτουργία» («run») στη θέση «διακοπή» («cutoff»), με διαφορά ενός δευτερολέπτου ο ένας από τον άλλο.

Οι δυο κινητήρες άρχισαν αμέσως να χάνουν ισχύ.

Λιγότερο από ένα λεπτό αργότερα, πιλότος ακούγεται να εκπέμπει το σήμα κινδύνου «Mayday, Mayday, Mayday» και το αεροσκάφος συντρίβεται.

Στις εικόνες από κάμερες του συστήματος επιτήρησης του αεροδρομίου καταγράφτηκε πως μικρή βοηθητική τουρμπίνα (Ram Air Turbine, RAT) τέθηκε σε λειτουργία αμέσως μετά την απογείωση. Πρόκειται για μέρος του εφεδρικού συστήματος ισχύος (Auxiliary Power Unit, APU), σχεδιασμένου για την ηλεκτροδότηση καίριας σημασίας συστημάτων του αεροσκάφους σε περίπτωση διακοπής λειτουργίας των κινητήρων ή όταν βρίσκεται στο έδαφος.

Δεν υπήρχαν πτηνά στην πορεία του αεροσκάφους.

Το αεροπλάνο άρχισε να χάνει ύψος τη στιγμή που βγήκε από την περίμετρο του αεροδρομίου, σύμφωνα με το πόρισμα.

Loading

Play