Η έκθεση του ΟΟΣΑ αποκαλύπτει την πίεση που ασκείται στο ελληνικό σύστημα υγειονομικής περίθαλψης, με σημαντικά έξοδα για τα νοικοκυριά. Η νέα έκθεση «Υγεία με Μια Ματιά 2025» του ΟΟΣΑ προσφέρει μια καθαρή εικόνα των πιέσεων που δέχεται το ελληνικό σύστημα υγειονομικής περίθαλψης, όπου η δημόσια κάλυψη παραμένει περιορισμένη και τα νοικοκυριά επιβαρύνονται με σημαντικό ποσοστό ιατρικών εξόδων. Σχεδόν το 39% των συνολικών δαπανών υγείας πληρώνεται άμεσα από τους πολίτες, ποσοστό που υπερβαίνει κατά πολύ τον μέσο όρο του ΟΟΣΑ, που είναι 25%, και συγκαταλέγεται στα υψηλότερα επίπεδα ανάμεσα στις χώρες-μέλη. Αν και η Ελλάδα διαθέτει δημόσιο σύστημα υγείας, πολλοί ασθενείς επιλέγουν ιδιωτικούς παρόχους για να αποφύγουν τις μεγάλες αναμονές ή την περιορισμένη διαθεσιμότητα, καθιστώντας τις προσωπικές πληρωμές χαρακτηριστικό γνώρισμα της πρόσβασης στην υγειονομική περίθαλψη.
Η Ελλάδα συνεχίζει να συγκεντρώνει τις δαπάνες της για την υγεία στη θεραπεία ασθενειών και όχι στην πρόληψή τους. Σύμφωνα με τον ΟΟΣΑ, η χώρα δαπανά το 10% των συνολικών κυβερνητικών εξόδων για την υγεία, περίπου το μισό από αυτό που επενδύουν χώρες όπως η Γερμανία και η Ιρλανδία. Σχεδόν το 43% αυτού του δημόσιου προϋπολογισμού υγείας πηγαίνει σε νοσοκομεία, ενώ η εξωτερική φροντίδα λαμβάνει μόλις το ένα πέμπτο. Η μακροχρόνια φροντίδα παραμένει σοβαρά υποχρηματοδοτημένη, με μόλις το 2%, παρά τις αυξανόμενες δημογραφικές ανάγκες.
Στην έκθεση σημειώνεται ότι οι Έλληνες βασίζονται σε ιδιωτικές πληρωμές για να καλύψουν κενά του δημόσιου συστήματος. Το κόστος είναι ο πιο συχνός λόγος για αναβολή ή παράλειψη θεραπείας, ακολουθούμενος από τις μεγάλες αναμονές για δημόσιες ραντεβού. Το 2024, το 12.1% των Ελλήνων δήλωσαν ότι είχαν καθυστερήσει ή είχαν πάει χωρίς απαραίτητη ιατρική φροντίδα, το υψηλότερο ποσοστό μεταξύ των 28 χωρών του ΟΟΣΑ με συγκρίσιμα δεδομένα.
Μόνο το 27% των Ελλήνων δηλώνουν ικανοποιημένοι με την ποιότητα των υπηρεσιών υγείας στην περιοχή τους. Η εμπιστοσύνη στους επαγγελματίες υγείας υστερεί, με μόλις το 57% των Ελλήνων ασθενών με χρόνιες παθήσεις να δηλώνουν ότι εμπιστεύονται τον τελευταίο πάροχο που επισκέφθηκαν, το χαμηλότερο ποσοστό αναφοράς.
Πηγή περιεχομένου: in.gr
![]()
