Παρά την απουσία ρήξεων ή θεαματικών αντιπαραθέσεων, η συνεδρίαση λειτούργησε ως καθρέφτης μιας εσωτερικής ισορροπίας που παραμένει εύθραυστη.
Η συνεδρίαση της κοινοβουλευτικής ομάδας της ΝΔ ολοκληρώθηκε χωρίς ανοιχτές συγκρούσεις, όμως η εικόνα ενότητας που επιχειρήθηκε να προβληθεί δεν κατάφερε να καλύψει πλήρως τις εσωτερικές διαφοροποιήσεις και τις αιχμές που καταγράφηκαν.
Παρά το ελεγχόμενο κλίμα και τις παρεμβάσεις του Κυριάκου Μητσοτάκη υπέρ της συνοχής, η συζήτηση ανέδειξε για ακόμη μία φορά ένα γνώριμο ρήγμα στο εσωτερικό του κόμματος: την απόσταση ανάμεσα σε στελέχη που βρίσκονται στην πρώτη γραμμή της πολιτικής αντιπαράθεσης και σε άλλα που κατηγορούνται ότι κινούνται πιο «προστατευμένα».
Κεντρικό σημείο εσωτερικής τριβής αποτέλεσε η φράση περί «ιδρώτα της φανέλας», η οποία λειτούργησε ως αφορμή για πιο ευθείες παρεμβάσεις από υπουργούς και βουλευτές σχετικά με το επίπεδο πολιτικής παρουσίας στο κυβερνητικό σχήμα.
Ο Άδωνις Γεωργιάδης ήταν από τους πιο αιχμηρούς, περιγράφοντας ουσιαστικά μια εικόνα άνισων ταχυτήτων στο εσωτερικό της κυβέρνησης. «Μιλάμε 10-15. Οι υπουργοί χωρίζονται στις παρακάτω κατηγορίες: σε αυτούς που δεν μιλάνε καθόλου, σε αυτούς που μιλάνε για όλα και σε αυτούς που πάνε και μιλάνε με προκαθορισμένη ατζέντα. Έτσι δεν πάμε πουθενά. Είμαστε ομάδα; Αν είμαστε ομάδα θα την ιδρώσουμε όλοι μαζί τη φανέλα», ανέφερε χαρακτηριστικά, με την αίσθηση στην αίθουσα να είναι ότι οι αιχμές του στρέφονταν εκ νέου προς τον Νίκο Δένδια.
Οι αναφορές του δεν έμειναν σε γενικό επίπεδο, καθώς η συζήτηση κινήθηκε και γύρω από υπουργούς που αποφεύγουν τη δημόσια έκθεση, με αρκετούς παριστάμενους να εκτιμούν ότι οι αιχμές φωτογράφιζαν συγκεκριμένα πρόσωπα της κυβέρνησης, χωρίς όμως να κατονομάζονται ευθέως.
Στο ίδιο κλίμα κινήθηκε και ο Δημήτρης Μαρκόπουλος, ο οποίος επανέφερε τη συζήτηση για το ποιοι πραγματικά «βγαίνουν μπροστά» και ποιοι παραμένουν σε πιο ελεγχόμενο πολιτικό περιβάλλον. Με πιο θεσμικό ύφος αλλά σαφές υπονοούμενο, υποστήριξε ότι η κυβερνητική παρουσία δεν είναι ισότιμη σε όλα τα επίπεδα και ότι απαιτείται μεγαλύτερη συλλογική έκθεση και ευθύνη.
Η συζήτηση αυτή έδειξε ότι η εσωτερική κριτική δεν περιορίζεται πλέον σε μεμονωμένες γκρίνιες, αλλά διαμορφώνει ένα πιο σταθερό ρεύμα εντός της ΚΟ, το οποίο αφορά τόσο τη λειτουργία της κυβέρνησης όσο και την πολιτική της αποτελεσματικότητα στην πράξη.
Την ίδια ώρα, ο Κυριάκος Μητσοτάκης επιχείρησε να ισορροπήσει ανάμεσα στις διαφορετικές φωνές, επιμένοντας στην ανάγκη συνολικής συστράτευσης και στην αρχή ότι η πολιτική επιτυχία είναι συλλογική υπόθεση. Ωστόσο, η αναφορά του ότι «όλοι πρέπει να τσαλακωθούν» ερμηνεύτηκε περισσότερο ως έμμεση επιβεβαίωση ότι το πρόβλημα της άνισης πολιτικής έκθεσης είναι υπαρκτό.
Παρά την απουσία ρήξεων ή θεαματικών αντιπαραθέσεων, η συνεδρίαση λειτούργησε ως καθρέφτης μιας εσωτερικής ισορροπίας που παραμένει εύθραυστη. Το «ήρεμο κλίμα» που παρουσιάστηκε επισήμως δεν αναιρεί το γεγονός ότι στο εσωτερικό της ΝΔ καταγράφονται διαφορετικές ταχύτητες, διαφορετικές στρατηγικές και διαφορετικές αντοχές στην πολιτική σύγκρουση.
![]()

