Στην περίπτωση τροχαίου, το τηλεφωνικό απόρρητο θα αίρεται για να διαπιστώνεται εάν ο οδηγός ενεπλάκη στο δυστύχημα λόγω της συνομιλίας του στο κινητό.
Το νέο νομοσχέδιο για τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας ενδέχεται να μην προκαλεί τον ενθουσιασμό ή την πολιτική βαρύτητα ενός κορυφαίου νομοθετήματος, ωστόσο επηρεάζει άμεσα την καθημερινή ζωή της συντριπτικής πλειονότητας των πολιτών — είτε αυτοί οδηγούν είτε όχι. Η συμμετοχή του Κυριάκου Μητσοτάκη στη σημερινή συνεδρίαση της Ολομέλειας της Βουλής, όπου εξετάζονται οι τροποποιήσεις στον ΚΟΚ, συνδέεται άμεσα με την καθημερινότητα των πολιτών, αλλά και με τα ανησυχητικά στατιστικά που καταγράφουν δεκάδες τροχαία δυστυχήματα σε ημερήσια βάση, αρκετά από τα οποία καταλήγουν σε θανάτους.
Τα στοιχεία είναι αποκαλυπτικά και έχουν ωθήσει την κυβέρνηση να μελετά εκτενώς το νέο πλαίσιο εδώ και πολλούς μήνες. Μάλιστα, το προηγούμενο διάστημα προέκυψε έντονη αντιπαράθεση με τους επαγγελματίες οδηγούς ταξί, οι οποίοι «κατέβηκαν» σε απεργία, αντιδρώντας στη ρύθμιση που περιλαμβάνει απαγόρευση κυκλοφορίας στους λεωφορειόδρομους, όπως προβλέπεται από τον αναθεωρημένο ΚΟΚ.
Στόχος της κυβέρνησης με το επίμαχο νομοσχέδιο που αυστηροποιεί τις ποινές στους καθ΄έξιν μη συμμορφούμενους οδηγούς, είναι η μείωση των τροχαίων στη χώρα μας, η οποία καταγράφει θλιβερές πρωτιές. Παράλληλα, η τοποθέτηση καμερών, σταδιακά, σε όλους τους “μεγάλους” δρόμους και λεωφόρους, εκτιμάται ότι θα λειτουργήσει αποτρεπτικά στους “άτσαλους” οδηγούς, οι οποίοι διακινδυνεύουν όχι μόνο την δική τους σωματική ακεραιότητα αλλά και των άλλων.
Τα μέτρα
Οι κυρώσεις στον νέο ΚΟΚ σχετίζονται και αυστηροποιούνται με την υποτροπή. Αν για παράδειγμα ένας οδηγός ξεπεράσει το όριο ταχύτητας κατά 50 χιλιόμετρα θα πληρώσει την πρώτη φορά πρόστιμο 700 ευρώ και θα χάσει το δίπλωμά του για 60 ημέρες. Αν όμως το κάνει και δεύτερη φορά το πρόστιμο θα είναι 2000 ευρώ και αφαίρεση διπλώματος για 2 χρόνια. Η ποινή για τους οδηγούς που προκαλούν θανατηφόρα τροχαία αυξάνεται και μπορεί να αγγίξει ακόμη και τα 20 χρόνια, ενώ αν το τροχαίο είναι πολύνεκρο, τότε μπορεί να φτάσει την ισόβια κάθειρξη.
Τα όρια ταχύτητας επαναπροσδιορίζονται, με τους δήμους να καλούνται να ορίζουν σε ποιους δρόμους η ταχύτητα θα είναι τα 20 χλμ ή τα 30 ή περισσότερο, ενώ τα πρόστιμα θα …πηγαίνουν πλέον στο κινητό του οδηγού, ο οποίος μέσα σε συγκεκριμένη προθεσμία θα πρέπει να τα πληρώσει. Οι κυρώσεις για την χρήση κινητού τηλεφώνου αυστηροποιούνται, ενώ στην περίπτωση τροχαίου, το τηλεφωνικό απόρρητο θα αίρεται για να διαπιστώνεται εάν ο οδηγός ενεπλάκη στο δυστύχημα λόγω της συνομιλίας του στο κινητό.
Εκτός τα ταξί
Παρά τις πιέσεις από τους οδηγούς ταξί με απανωτές απεργίες, κυβέρνηση και Υπουργείο Μεταφορών δεν είπαν το “ναι” στην κυκλοφορία τους εντός λεωφορειολωρίδων. Τα ταξί θα μπορούν μόνο να επιβιβάζουν ή να αποβιβάζουν σε αυτές, ενώ πράσινο φως πήραν ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα και βανάκια που μεταφέρουν συνανθρώπους μας με ειδικές ανάγκες. Παράλληλα, σταδιακά και μέχρι το τέλος του έτους θα τοποθετηθούν και περίπου 1000 κάμερες σε όλο το Λεκανοπέδιο, οι οποίες θα συνδέονται με το κεντρικό πληροφοριακό σύστημα του υπουργείου Μεταφορών.