Αισθητά αυξημένη σε σχέση με πέρυσι είναι η πρόθεση των Ελλήνων καταναλωτών για αγορές την περίοδο των Black Friday και Cyber Monday. Αυτό προκύπτει από την πρώτη επεξεργασία των ευρημάτων της μεγάλης έρευνας της ΕΥ Ελλάδος σε συνεργασία με την MRB και την Choose Communications, με τίτλο, EY Future Consumer Index Ελλάδα 2025, η οποία αναμένεται να παρουσιαστεί τον Δεκέμβριο.
Συγκεκριμένα, σχεδόν δύο στους τρεις συμμετέχοντες στην έρευνα (63% το 2025, από 50% πέρυσι) δήλωσαν ότι σκοπεύουν να κάνουν αγορές, εκμεταλλευόμενοι τις εκπτώσεις των Black Friday και Cyber Monday, που «πέφτουν» εφέτος 28 Νοεμβρίου και 1 Δεκεμβρίου, αντίστοιχα.
Η ισχυρότερη πρόθεση για αγορές αυτή την περίοδο καταγράφεται στην ηλικιακή ομάδα 30-39 (76%), ενώ πριν από έναν χρόνο πιο πρόθυμοι για αγορές εμφανίζονταν οι νέοι ηλικίας 18-29 ετών. Επιδραστικός παράγοντας στη θετική πρόθεση αγοράς φαίνεται να είναι η παρουσία παιδιών στην οικογένεια – και, κυρίως, ανηλίκων (77% πρόθεση αγοράς).
Κυρίως είδη τεχνολογίας και ηλεκτρονικές συσκευές (68% συνολικά, και 77% οι άνδρες), και ρούχα και αξεσουάρ (61% συνολικά, και 68% οι γυναίκες) σκοπεύουν να αγοράσουν οι Έλληνες καταναλωτές. Σε μικρότερο βαθμό, οι αγορές θα κατευθυνθούν σε προϊόντα προσωπικής φροντίδας και ομορφιάς (32%), είδη σπιτιού και κουζίνας (26%), τρόφιμα και ποτά (11%), αλλά και εμπειρίες (φαγητό έξω, συναυλίες, κ.λπ. – 9%).
Παρά την ισχυρή πρόθεση για αγορές, μία σημαντική μερίδα των καταναλωτών εμφανίζεται επιφυλακτική απέναντι στις προσφορές της περιόδου. Συγκεκριμένα, 45% αμφισβητούν κατά πόσο οι εκπτώσεις αντιστοιχούν σε πραγματικές μειώσεις τιμών, άποψη που βρίσκει μικρότερη απήχηση στους νέους 18-29 ετών (32%).
Ενδιαφέρον εντοπίζεται και στο συναισθηματικό υπόβαθρο των καταναλωτών: 19% δηλώνουν ότι περιμένουν την Black Friday και τη Cyber Monday με ενθουσιασμό, ενώ 13% αναφέρουν ότι η πίεση για κατανάλωση τους κουράζει ή τους αγχώνει. Παρά τις επιφυλάξεις, πάνω από τέσσερις στους πέντε καταναλωτές του δείγματος (81%) αναφέρουν ότι ανέβαλαν κάποιες αγορές μέχρι την περίοδο των Black Friday και Cyber Monday.
Σχολιάζοντας τα ευρήματα της έρευνας, ο Θάνος Μαύρος, Εταίρος της EY Ελλάδος, δήλωσε: «Η αυξημένη πρόθεση των καταναλωτών για αγορές είναι ιδιαίτερα ενθαρρυντική για το λιανεμπόριο. Ωστόσο, οι επιχειρήσεις θα πρέπει να προβληματιστούν για τις επιφυλάξεις και να αναλάβουν πρωτοβουλίες για να εδραιώσουν την εμπιστοσύνη του κοινού.»
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
![]()
