Ηλεκτρονική αξιολόγηση δημοσίων υπηρεσιών από πολίτες για καλύτερη διακυβέρνηση στην Ελλάδα. Μπορεί το Ελληνικό Δημόσιο να μετασχηματιστεί μέσα σε 7-8 λεπτά; Σύμφωνα με την κυβέρνηση, αυτό είναι εφικτό, καθώς έχει ξεκινήσει μια νέα ηλεκτρονική διαδικασία αξιολόγησης δεκάδων υπηρεσιών του δημόσιου τομέα από περίπου πέντε εκατομμύρια πολίτες. Η ψηφιακή εφαρμογή για την αξιολόγηση και τη μέτρηση της ικανοποίησης των πολιτών από τις δημόσιες υπηρεσίες έκανε πρεμιέρα πρόσφατα. Οι υπουργοί Εσωτερικών και Ψηφιακής Διακυβέρνησης ανακοίνωσαν ότι πρόκειται για εργαλείο που αποσκοπεί στη συστηματική βελτίωση των συναλλαγών με το Δημόσιο, την άμεση αναγνώριση και επίλυση δυσλειτουργιών.
Οι πολίτες θα έχουν τη δυνατότητα να αξιολογούν ανώνυμα δύο φορές το χρόνο — στις περιόδους Απριλίου-Μαΐου και Οκτωβρίου-Νοεμβρίου — μια σειρά υπηρεσιών που επηρεάζουν την καθημερινότητά τους. Τα συμπεράσματα θα παρέχουν στους υπουργούς και στις αυτοδιοικητικές Αρχές άμεση εικόνα για τις ανάγκες των πολιτών, επιτρέποντάς τους να προτεραιοποιήσουν τις απαιτούμενες λύσεις.
Η διαδικασία της αξιολόγησης δεν αφορά το σύνολο του δημόσιου τομέα και, σύμφωνα με τον υπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης, ο τομέας της υγείας θα έχει ξεχωριστό σύστημα αξιολόγησης. Για τις υπηρεσίες όπου η εξυπηρέτηση γίνεται πρόσωπο με πρόσωπο, όπως στα ΚΕΠ, σχεδιάζεται μια συμπληρωματική μέθοδος αξιολόγησης μέσω ηλεκτρονικών ερωτηματολογίων που θα αποστέλλονται στα κινητά τηλέφωνα των πολιτών.
Η συμπλήρωση του ερωτηματολογίου είναι προαιρετική και οι συμμετέχοντες θα έχουν πρόσβαση στην ηλεκτρονική πλατφόρμα μέσω των προσωπικών τους κωδικών TaxisNet, διασφαλίζοντας έτσι τη μοναδικότητα κάθε υποβολής. Η πλατφόρμα θα είναι διαθέσιμη μέχρι τις 24 Μαΐου και το σχετικό ερωτηματολόγιο περιλαμβάνει περίπου 50 ερωτήσεις, οι οποίες καλύπτουν μια ποικιλία υπηρεσιών.
Τα συγκεντρωτικά αποτελέσματα αναμένονται τον Ιούνιο, ενώ είναι ήδη γνωστά και τα γκρίζα σημεία που ενδέχεται να προκύψουν από τη διαδικασία. Η ΠΟΕ-ΟΤΑ έχει ήδη εκφράσει ανησυχίες σχετικά με τη δυνατότητα στρέβλωσης της πραγματικής εικόνας των δημόσιων υπηρεσιών, κατηγορώντας την κυβέρνηση ότι προσπαθεί να αποπροσανατολίσει τους πολίτες από τις δικές της ευθύνες.
Πηγή περιεχομένου: in.gr