Booking.com: Το χρονικό της διαμάχης με τους ξενοδόχους

Booking.com: Το χρονικό της διαμάχης με τους ξενοδόχους

Η διαμάχη των ελληνικών ξενοδοχείων με την Booking.com αποκαλύπτει προκλήσεις στον τομέα του τουρισμού και της ανταγωνιστικότητας. Κορυφαία επιτυχία των ελληνικών ξενοδοχείων είναι η διεκδίκηση προμηθειών που κατέβαλαν στην Booking.com για δύο δεκαετίες. Η δικαστική διαμάχη ανάμεσα στη Booking.com και τα ευρωπαϊκά ξενοδοχεία εξελίσσεται εδώ και πολλά χρόνια, επικεντρωμένη στις ρήτρες ισοτιμίας τιμών. Αυτές οι ρήτρες απαιτούν από τα ξενοδοχεία να μην προσφέρουν καλύτερες τιμές ή όρους σε άλλες πλατφόρμες ή στους δικούς τους ιστότοπους σε σχέση με ό,τι προσφέρουν μέσω της Booking.com.

Το πρώτο επεισόδιο της σύγκρουσης σημειώθηκε το 2013, όταν η Ομοσπονδιακή Επιτροπή Ανταγωνισμού της Γερμανίας απαγόρευσε τις ευρείες ρήτρες της πλατφόρμας Hotel Reservation Service, αναγνωρίζοντας τις ως αντι-ανταγωνιστικές. Αυτό άνοιξε τον δρόμο για περαιτέρω έρευνες σε άλλες πλατφόρμες, όπως η Booking.com, και η επιρροή της στα ξενοδοχεία επεκτάθηκε σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες. Παρά τις νίκες της Booking.com, όπως η απόφαση του Εφετείου του Ντίσελντορφ το 2019, η κατάσταση δεν έχει ξεκαθαρίσει.

Η κορυφαία στιγμή της διαμάχης θα μπορούσε να είναι η απόφαση του Δικαστηρίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης τον Σεπτέμβριο του 2024, που εξέτασε τις ρήτρες ισοτιμίας τιμών και τις θεώρησε πιθανώς περιοριστικές για τον ανταγωνισμό. Στη συνέχεια, η ισπανική αρχή ανταγωνισμού επέβαλε πρόστιμο στην Booking.com για κατάχρηση δεσπόζουσας θέσης.

Μετά την απόφαση του ΔΕΕ, 26 ενώσεις ξενοδόχων, περιλαμβανομένης της Ελλάδας, προχωρούν σε ομαδικές αγωγές κατά της Booking.com, επιδιώκοντας αποζημιώσεις για τις ζημιές που υπέστησαν. Το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο της Ελλάδος καλεί όλα τα ξενοδοχεία να εγγραφούν στην πλατφόρμα διεκδίκησης. Η χρήση των ρητρών ισοτιμίας έχει οδηγήσει σε σημαντικές οικονομικές ζημιές για τα ελληνικά ξενοδοχεία, περιορίζοντας τον ανταγωνισμό και την αυτονομία τους στην αγορά.

Καθώς οι ξενοδόχοι προσπαθούν να αποκαταστήσουν τις ζημίες τους, αναγνωρίζεται μια ουσιαστική ευκαιρία να διεκδικήσουν τα δικαιώματά τους και να συμβάλλουν στη δημιουργία ενός δικαιότερου ψηφιακού περιβάλλοντος στην αγορά του τουρισμού.

Πηγή περιεχομένου: in.gr

Loading

Play