Εορταστικές αγορές Χριστουγέννων: Τι αγοράζουν οι καταναλωτές και οι προσδοκίες του λιανεμπορίου. Τρόφιμα, ποτά, ρούχα και αξεσουάρ κυριαρχούν στην εορταστική λίστα αγορών των καταναλωτών. Οι τιμές είναι το κύριο κριτήριο για εννέα στους δέκα καταναλωτές. Ωστόσο, οι επιχειρήσεις του λιανεμπορίου ελπίζουν για καλύτερες επιδόσεις σε σχέση με πέρυσι, αν και η πλειονότητα των καταναλωτών δηλώνει ότι δεν σκοπεύει να δαπανήσει περισσότερα απ’ ότι το 2022.
Η έρευνα της ΕΥ δείχνει ότι το 60% των καταναλωτών, κυρίως άτομα μεγαλύτερης ηλικίας, σχεδιάζει να προχωρήσει σε αγορές τροφίμων και ποτών, με το 58% των νεότερων ηλικιών να επιλέγουν ρούχα και αξεσουάρ. Μόλις το 28% σκοπεύει να αγοράσει ηλεκτρονικές συσκευές, σε αντίθεση με το 68% κατά την περίοδο Black Friday-Cyber Monday. Η ψυχαγωγία και τα προϊόντα προσωπικής φροντίδας παραμένουν χαμηλά στις προτεραιότητες των καταναλωτών.
Αναφορικά με την ποιότητα, το 64% δηλώνει ότι είναι σημαντικό κριτήριο, αν και το ενδιαφέρον για προσφορές φαίνεται να έχει μειωθεί, με μόλις το 44% να ψάχνει για εκπτωτικά προϊόντα. Σημαντική είναι η αύξηση του ποσοστού εκείνων που δίνουν σημασία στο brand, φτάνοντας το 25% από το 17% πέρυσι.
Σχετικά με τις δαπάνες, το 13% σκοπεύει να ξοδέψει περισσότερα φέτος, αυξανόμενο από 4% το 2022. Ωστόσο, οι περισσότεροι (59%) θα διατηρήσουν τον ίδιο προϋπολογισμό, ενώ το 24% προγραμματίζει να ξοδέψει λιγότερα.
Οι επιχειρήσεις του λιανεμπορίου περιμένουν μια εορταστική περίοδο που θα τονώσει τον τζίρο τους, ιδιαίτερα σε τομείς όπως τα καταστήματα παιχνιδιών, που θεωρούν τις γιορτές καθοριστικές για τις πωλήσεις τους. Πέρυσι, οι μισές εμπορικές επιχειρήσεις σημείωσαν αύξηση πωλήσεων, ενώ η επισκεψιμότητα καταστημάτων χαρακτηρίστηκε ικανοποιητική.
Πηγή περιεχομένου: in.gr
![]()
