Στις επιπτώσεις του καύσωνα στις πωλήσεις των εκπτώσεων αναφέρθηκε ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιά, Βασίλης Κορκίδης, μιλώντας στην ΕΡΤ.
Συγκεκριμένα ανέφερε μεταξύ άλλων:
-Αρνητικές επιπτώσεις
1. Μειωμένη Κίνηση στα Καταστήματα:
– Οι καταναλωτές αποφεύγουν τις μετακινήσεις, ειδικά σε ανοιχτές αγορές ή καταστήματα χωρίς κλιματισμό.
– Ειδικά σε ώρες αιχμής (12:00-18:00), η ζήτηση πέφτει κατακόρυφα.
2. Πτώση Αυθόρμητων Αγορών:
– Λόγω δυσφορίας και κόπωσης, οι πελάτες τείνουν να μην περιηγούνται στους διαδρόμους ή στις βιτρίνες – και άρα ψωνίζουν μόνο τα απολύτως απαραίτητα.
3. Αναστολή Προγραμματισμένων Εξορμήσεων:
– Οι οικογένειες ή τουρίστες αποφεύγουν εμπορικά κέντρα και αγορές, ειδικά σε ηπειρωτικές πόλεις χωρίς τουριστικό χαρακτήρα.
Ουδέτερες ή Θετικές Εξαιρέσεις:
– Σε περιόδους καύσωνα, υπάρχει μετατόπιση προς το e-commerce, καθώς οι καταναλωτές προτιμούν να ψωνίζουν από το σπίτι.
2. Ενίσχυση Πωλήσεων Εποχικών Ειδών:
– Αυξάνεται η ζήτηση για «δροσιστικά προϊόντα» όπως ανεμιστήρες, κλιματιστικά, ελαφριά ρούχα, μαγιό, είδη θαλάσσης που περιλαμβάνονται στις εκπτώσεις.
– Σύμφωνα με το ΙΝΕΜΥ της ΕΣΕΕ, οι περίοδοι με παρατεταμένους καύσωνες το 2021 και 2023 συνοδεύτηκαν από πτώση τζίρου έως 15-20% σε φυσικά καταστήματα, ιδιαίτερα εκτός μεγάλων εμπορικών κέντρων.
– Αντίθετα, online πωλήσεις ενισχύθηκαν έως και 10% την ίδια περίοδο.
Στρατηγικές Αντιμετώπισης για Εμπόρους:
– Εξυπηρέτηση σε πιο δροσερές ώρες (απογευματινό-βραδινό άνοιγμα).
– Επικέντρωση στην online προβολή και προσφορές μέσω e-shop.
– Προώθηση εποχικών ειδών με σύνδεση με τις καιρικές συνθήκες.
Συνοψίζοντας τις ενδεικτικές επιπτώσεις του καύσωνα κατά την περίοδο των θερινών εκπτώσεων:
* Πτώση έως -18% στις πωλήσεις φυσικών καταστημάτων, λόγω μειωμένης επισκεψιμότητας.
* Αύξηση 10% στο e-commerce, καθώς οι καταναλωτές επιλέγουν να αγοράζουν από το σπίτι.
* Ελαφρά αύξηση 5% στις πωλήσεις εποχικών ειδών, όπως μαγιό, είδη θαλάσσης, ανεμιστήρες, κλιματιστικά.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ