Ενεργειακή μετάβαση: Έξι υπουργοί συζητούν για τις προοπτικές στην Ανατολική Μεσόγειο

Ενεργειακή μετάβαση: Έξι υπουργοί συζητούν για τις προοπτικές στην Ανατολική Μεσόγειο

Η ενεργειακή μετάβαση στην περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου βρίσκεται στο επίκεντρο του συνεδρίου Energy Transition Summit, όπου έξι υπουργοί Ενέργειας συζητούν για τις προοπτικές και τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι χώρες τους. Ο υπουργός Ενέργειας και Περιβάλλοντος, Σταύρος Παπασταύρου, τόνισε ότι ο Κάθετος Διάδρομος Φυσικού Αερίου αποτελεί «ιστορική και κολοσσιαία αλλαγή παραδείγματος» για τη Νοτιοανατολική Ευρώπη, που ενώνει χώρες με διαφορετικές πολιτισμικές κληρονομιές.

Ο κ. Παπασταύρου υπογράμμισε την ανάγκη για «ενεργειακό πραγματισμό», επισημαίνοντας ότι, παρά την αφοσίωση στην πράσινη μετάβαση, η ενεργειακή ασφάλεια παραμένει κρίσιμη. Αναφέρθηκε στην ανάγκη για καύσιμα όπως το φυσικό αέριο, προκειμένου να διασφαλιστεί η σταθερότητα της ενεργειακής προμήθειας στην περιοχή.

Σημαντική είναι και η πρόοδος των έργων που σχετίζονται με την εκμετάλλευση υδρογονανθράκων στην περιοχή, όπως το κοίτασμα «Αφροδίτη» στην Κύπρο και τα έργα «Poseidon» στη Ρουμανία. Ο υπουργός τόνισε ότι η Ελλάδα έχει επιτύχει ταχεία ανάπτυξη στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, με πάνω από το 50% της ηλεκτρικής ενέργειας να προέρχεται από αυτές.

Αναφορές έγιναν επίσης για τις διασυνδέσεις με άλλες χώρες των Βαλκανίων, όπως η Βόρεια Μακεδονία και η Αλβανία, οι οποίες προχωρούν σε σημαντικά έργα υποδομής για την ενίσχυση της ενεργειακής τους ασφάλειας. Οι υπουργοί τόνισαν την ανάγκη για ταχύτερη ενοποίηση της ενεργειακής αγοράς στην περιοχή, ώστε να μειωθούν οι καθυστερήσεις και να διασφαλιστεί η ενεργειακή ασφάλεια.

Loading

Play