Το 34% των ελληνικών επιχειρήσεων χρησιμοποιεί πλέον συστηματικά Τεχνητή Νοημοσύνη, έναντι 22% πέρυσι. Η αύξηση αυτή κατά 55% σε ετήσια βάση είναι η δεύτερη υψηλότερη στην Ευρώπη. Σήμερα, περισσότερες από 400.000 ελληνικές επιχειρήσεις αξιοποιούν λύσεις Τεχνητής Νοημοσύνης, εκ των οποίων περίπου 60.000 τις υιοθέτησαν μέσα στο τελευταίο έτος, δηλαδή μία επιχείρηση κάθε οκτώ λεπτά, σύμφωνα με τα αποτελέσματα μελέτης της Amazon Web Services (AWS) με θέμα «Unlocking Greece’s AI Potential 2025»,
Η διαφοροποίηση αυτή αναδεικνύει την ανάγκη να υποστηριχθούν οι μεγάλες επιχειρήσεις ώστε να περάσουν από το στάδιο του πειραματισμού σε μια ολοκληρωμένη και στρατηγική ενσωμάτωση της Τεχνητής Νοημοσύνης. Μεταξύ των επιχειρήσεων που έχουν ήδη εφαρμόσει ΤΝ, το 89% αναφέρει αύξηση εσόδων, με μέσο ρυθμό ανόδου 18%, επιβεβαιώνοντας τον καθοριστικό ρόλο της Τεχνητής Νοημοσύνης στην ανταγωνιστικότητα και τη δημιουργία αξίας.
Το έλλειμμα δεξιοτήτων αναδεικνύεται ως το μεγαλύτερο εμπόδιο για την κλιμάκωση της Τεχνητής Νοημοσύνης. Μόνο το 18% των επιχειρήσεων δηλώνει ότι διαθέτει ισχυρές εσωτερικές ικανότητες ΤΝ, ενώ το 45% αντιμετωπίζει δυσκολίες στην εξεύρεση εγχώριων ταλέντων. Περισσότερες από τις μισές επιχειρήσεις αναφέρουν ότι η έλλειψη δεξιοτήτων στην Τεχνητή Νοημοσύνη περιορίζει την καινοτομία, ενώ σχεδόν οι μισές καταγράφουν αύξηση λειτουργικού κόστους λόγω ανεπαρκών ψηφιακών γνώσεων.
«Η δυναμική υιοθέτησης της ΤΝ στην Ελλάδα είναι πραγματικά εντυπωσιακή, ιδιαίτερα στο ζωντανό οικοσύστημα νεοφυών επιχειρήσεών μας. Για να διατηρήσουμε αυτή την πορεία, πρέπει να αντιμετωπίσουμε δύο κρίσιμες προκλήσεις: το χάσμα δεξιοτήτων και την κανονιστική πολυπλοκότητα.» δήλωσε ο Θανάσης Πατσάκας, Country Manager Ελλάδας, Κύπρου και Μάλτας της AWS.
Η AWS συνεχίζει να επενδύει στο ψηφιακό μέλλον της Ελλάδας, μέσα από τοπικές υποδομές και προγράμματα που διευκολύνουν την ασφαλή και ευέλικτη υιοθέτηση της Τεχνητής Νοημοσύνης.
Η μελέτη πραγματοποιήθηκε από την Strand Partners για λογαριασμό της AWS και βασίζεται σε δύο πανεθνικά αντιπροσωπευτικές έρευνες παρακολούθησης: μία σε 1.000 ελληνικές επιχειρήσεις και μία σε 1.000 πολίτες.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ