Ένας στους δύο νέους στην Ελλάδα θέλει να ανοίξει τη δική του επιχείρηση, αναζητώντας ευκαιρίες σε ένα δύσκολο οικονομικό περιβάλλον. Στην Ελλάδα, το 50% των νέων έχει τη φιλοδοξία να ιδρύσει τη δική του επιχείρηση. Όσοι αναζητούν σχετικές πληροφορίες στο διαδίκτυο θα βρουν πληθώρα άρθρων που αναφέρονται στην εν λόγω τάση, με πολλές από αυτές να περιλαμβάνουν τη λέξη-κλειδί Gen Z, τη γενιά που έχει πλέον ενηλικιωθεί και μελών της οποίας η ηλικία πλησιάζει τα 30. Αξιοσημείωτο είναι ότι η ειδησεογραφία γύρω από το θέμα επαναλαμβάνεται σε τακτά χρονικά διαστήματα, με διαφορετικά ερεθίσματα.
Η ιδέα της επιχειρηματικότητας απασχολεί πολλούς Έλληνες, ανεξαρτήτως ηλικίας, οι οποίοι επιθυμούν να γίνουν αφεντικά του εαυτού τους. Σύμφωνα με παλαιότερη σφυγμομέτρηση του Ευρωβαρόμετρου, το 2013, σε περίοδο έντονης οικονομικής κρίσης, διαπιστώθηκε ότι ο ένας στους δύο Έλληνες ήθελε να γίνει επιχειρηματίας. Εκείνη την εποχή, οι δρόμοι των εμπορικών καταστημάτων ήταν γεμάτοι λουκέτα και η ανεργία στους νέους έφτανε το 60%. Οι υπόλοιποι προσπαθούσαν να επιβιώσουν με τον υποκατώτατο μισθό των 510 ευρώ, καθιστώντας αναγκαία την επιχειρηματικότητα ως εναλλακτική λύση.
Στην πιο πρόσφατη έρευνα του Ευρωβαρόμετρου για την κοινωνική νεανική επιχειρηματικότητα (2022-23), το 55% των νέων ηλικίας 15-30 ετών προτιμούν να είναι αυτοαπασχολούμενοι. Αυτή η τάση ξεπερνά τον μέσο όρο της ΕΕ, ο οποίος ανέρχεται στο 39%, και συνδέεται με την προδιάθεση της ελληνικής οικονομίας που κυριαρχείται από πολύ μικρές επιχειρήσεις.
Τα ευρήματα δείχνουν ότι η επιθυμία των νέων να γίνουν επιχειρηματίες αντικατοπτρίζει και τη δυσκολία εύρεσης μισθωτής εργασίας. Παρά την πτώση της ανεργίας κάτω από το 20%, η Ελλάδα συνεχίζει να έχει έναν από τους χαμηλότερους δείκτες συμμετοχής των νέων στην αγορά εργασίας. Η επιχειρηματικότητα πλέον θεωρείται από πολλούς νέους ως λύση ανάγκης, και αυτό εγείρει σοβαρούς προβληματισμούς για τις συνθήκες που επικρατούν στην αγορά εργασίας.
Πηγή περιεχομένου: in.gr