Η φρεγάτα FDI HN «Φορμίων» καθελκύεται με ελληνική συμμετοχή στην Lorian

Η φρεγάτα FDI HN «Φορμίων» καθελκύεται με ελληνική συμμετοχή στην Lorian

Η φρεγάτα FDI HN «Φορμίων» που καθελκύεται σήμερα στην Lorian της Γαλλίας, στα ναυπηγεία του Ομίλου Naval, έχει κατασκευαστεί και από ελληνικά χέρια. Κατά τρόπο απολύτως αντίστοιχο ποιοτικά εκείνου κορυφαίων γαλλικών και γερμανικών ναυπηγείων, η χώρα μας καθίσταται, μέσω των Ναυπηγείων Σαλαμίνας, εξαγωγός πολεμικού ναυπηγικού υλικού. Στα Ναυπηγεία Σαλαμίνας, κατασκευάστηκαν συνολικά πέντε blocks της FDI HN «Φορμίων», συμπεριλαμβανομένων ορισμένων εκ των πιο απαιτητικών προδιαγραφών.

«Τα υπόλοιπα blocks του πλοίου δεν έχουν κάποια ιδιαίτερη δυσκολία σε σχέση με αυτά που κάναμε. Σίγουρα είμαστε φθηνότεροι από Γάλλους κατασκευαστές, παρά το κόστος μεταφοράς από την Ελλάδα στην Γαλλία. Αυτή είναι μια βασική αιτία που μας έχουν προσεγγίσει και άλλοι ναυπηγικοί κολοσσοί, παγκόσμιοι», σημειώνει ο διευθύνων σύμβουλος των Ναυπηγείων Σαλαμίνας.

Η καθέλκυση της φρεγάτας FDI HN «Φορμίων» μας γεμίζει περηφάνια, καθώς ένα μέρος αυτής έχει χτιστεί στα Ναυπηγεία Σαλαμίνας. Ανυπομονούμε να δούμε τη «Φορμίων» να επιστρέφει στο Πολεμικό μας Ναυτικό, δήλωσαν τα Ναυπηγεία Σαλαμίνας.

Αναμένονται νέες εξαγωγικές συμφωνίες με διεθνείς οίκους για την κατασκευή πολεμικών πλοίων. «Εμείς ανοίξαμε τον δρόμο, γίναμε εξαγωγείς για πρώτη φορά στην Ελλάδα. Δεν έχει εξαχθεί ποτέ πολεμικό ναυπηγικό υλικό από την Ελλάδα», δηλώνει ο κ. Κόρος με υπερηφάνια.

Στρατηγικός στόχος των Ναυπηγείων είναι το «εθνικό πλοίο», το οποίο αναμένεται να προκηρυχθεί ως μία μίνι κορβέτα, OPV 80 μέτρων. «Με τη Naval έχουμε αποκτήσει πολύτιμη τεχνογνωσία και θέλουμε να κτίσουμε ολόκληρο πλοίο εδώ, για την άμυνα της χώρας», προσθέτει.

Τα Ναυπηγεία Σαλαμίνας δραστηριοποιούνται και στην κατασκευή Unmanned Surface Vessel (USV) και υποβρυχίων drones, για τα οποία απαιτείται ιδιαίτερη τεχνογνωσία.

Ωστόσο, υπάρχει ένα κρίσιμο ζήτημα για την ελληνική ναυπηγική βιομηχανία, αυτό των εγγυήσεων. «Οι major shipbuilders του κόσμου έχουν κρατικούς μηχανισμούς στήριξης, που δεν υπάρχουν στην Ελλάδα», αναφέρει, προτείνοντας τρόπους ενίσχυσης της ελληνικής ναυπηγικής βιομηχανίας.

Loading

Play