Η πρόωρη έλευση των Χριστουγέννων αποκαλύπτει στρατηγικές μάρκετινγκ που επηρεάζουν τις καταναλωτικές συνήθειες. Στις αρχές Νοεμβρίου, οι βιτρίνες της Αθήνας γίνονται σκηνικό χριστουγεννιάτικης γιορτής, με διακοσμήσεις και στολίδια να κάνουν την εμφάνισή τους όλο και νωρίτερα κάθε χρόνο. Η χριστουγεννιάτικη διακόσμηση στη χώρα μας ξεπερνά ακόμη και τις παραδόσεις της Κεντρικής Ευρώπης, όπου η εορταστική περίοδος αρχίζει λίγες εβδομάδες μετά το τέλος Νοεμβρίου. Ανάμεσα σε στολισμένες γιρλάντες και χριστουγεννιάτικες μελωδίες, συχνά συναντούμε και απομεινάρια του Halloween, όπως κολοκύθες, που προσθέτουν μια δόση τραγικότητας στην εικόνα.
Το φαινόμενο αυτό, γνωστό και ως Christmas Creep, έχει πάρει παγκόσμιες διαστάσεις και δεν είναι τυχαίο. Η πρόωρη εμφάνιση των Χριστουγέννων αποτελεί μια στρατηγική μάρκετινγκ που στοχεύει στην αύξηση των πωλήσεων». Αυτή η προσέγγιση, αν και μπορεί να θολώνει την αληθινή σημασία των γιορτών, αποφέρει σημαντικά κέρδη στους εμπόρους, οδηγώντας τους καταναλωτές άμεσα προς το ταμείο.
Οι ψυχολόγοι σημειώνουν ότι η νωρίτερη προετοιμασία για τα Χριστούγεννα ενισχύει την αίσθηση του επείγοντος όσον αφορά τις αγορές, ενώ προσφέρει και μια αίσθηση ανακούφισης στην καθημερινότητα των ανθρώπων. Οι αριθμοί επιβεβαιώνουν ότι οι γιορτές είναι η πιο κερδοφόρα περίοδος για τον λιανικό τομέα, με τους τζίρους να φτάνουν έως το 20% του ετήσιου συνόλου στην Ευρώπη. Η προσαρμογή των καταναλωτών είναι εντυπωσιακή, καθώς πολλοί επιλέγουν να ξεκινήσουν τις αγορές τους ακόμα και πριν από τον Νοέμβριο.
Αυτή η νέα πραγματικότητα του Christmas Creep φαίνεται επίσης σε στατιστικά στοιχεία, όπως η αύξηση των χριστουγεννιάτικων τραγουδιών που εισέρχονται στα charts νωρίτερα από ποτέ, επιβεβαιώνοντας τη διαρκή ανατροπή των εορταστικών παραδόσεων.
Η πίεση για να συμμετάσχουμε στην εορταστική διάθεση μπορεί να είναι έντονη, ειδικά για εκείνους που δυσκολεύονται να ανταπεξέλθουν στις αυξανόμενες απαιτήσεις της περιόδου. Ωστόσο, πολλοί αναγνωρίζουν την προϋπόθεση των πρόωρων Χριστουγέννων ως μια θετική πηγή ανακούφισης στην καθημερινότητά τους, αν και δεν λύνει τα υποκείμενα προβλήματά τους.
Πηγή περιεχομένου: in.gr
![]()
