Η πολύχρονη και προκλητική πορεία του αυτοκινητοδρόμου Πατρών – Πύργου: Από το 2007 έως το 2025

Η πολύχρονη και προκλητική πορεία του αυτοκινητοδρόμου Πατρών – Πύργου: Από το 2007 έως το 2025

Σε λίγες ημέρες, στις 31 Ιουλίου, είναι προγραμματισμένο να δοθούν στην κυκλοφορία τα 65, από τα συνολικά 75 χιλιόμετρα, του νέου, σύγχρονου και ασφαλούς αυτοκινητόδρομου Πατρών – Πύργου, δηλαδή από τον Πύργο μέχρι τον Αλισσό της Αχαΐας, ενώ στα τέλη Νοεμβρίου αναμένεται να δοθούν στην κυκλοφορία και τα τελευταία 10 χιλιόμετρα, από τον Αλισσό μέχρι τη μεγάλη περιμετρική της Πάτρας.

Μέχρι όμως να ξεκινήσουν τα έργα κατασκευής του νέου αυτοκινητοδρόμου, αρχές του 2022, το έργο πέρασε μέσα από μεγάλες δυσκολίες και καθυστερήσεις. Αυτές οι δυσκολίες και οι καθυστερήσεις είχαν περιγραφεί αναλυτικά σε συνεδρίαση του περιφερειακού συμβουλίου Δυτικής Ελλάδας, στα τέλη του 2019.

Ουσιαστικά, οι προσπάθειες για την κατασκευή του νέου αυτοκινητόδρομου είχαν ξεκινήσει από το 2007. Στις 9 Δεκεμβρίου 2019, λίγες εβδομάδες μετά την ανάληψη των καθηκόντων της νέας περιφερειακής αρχής της Δυτικής Ελλάδας, συνεδρίασε στον Πύργο της Ηλείας το νέο περιφερειακό συμβούλιο, όπου πρώτο θέμα στην ημερήσια διάταξη ήταν η «Συζήτηση για την πορεία του οδικού άξονα Πατρών – Πύργου, Πύργου – Καλό Νερό, Καλό Νερό – Τσακώνα και σύσταση Γνωμοδοτικής Επιτροπής, ως συμβουλευτικού οργάνου του Περιφερειακού Συμβουλίου, για την παρακολούθηση του συγκεκριμένου έργου».

Ο τότε πρόεδρος του σώματος και σημερινός αντιπεριφερειάρχης Επιχειρηματικότητας Έρευνας και Καινοτομίας, Τάκης Παπαδόπουλος, είχε κάνει μία αναλυτική περιγραφή για την πορεία του έργου, από τον Οκτώβριο του 2007 έως και τα τέλη του 2019. Όπως δήλωσε, στόχος της συνεδρίασης ήταν να συμβάλλουν με τον πιο αποτελεσματικό τρόπο και ταυτόχρονα να ασκήσουν πιέσεις, ώστε να βρεθεί λύση και να υλοποιηθεί το έργο, αφού ήδη είχαν καταγραφεί προβλήματα όσον αφορά στις συμβάσεις και τον σχεδιασμό.

Ο Τάκης Παπαδόπουλος ανέφερε ότι «υπήρχαν τρεις λύσεις ‘πάνω στο τραπέζι’ και τα χρονικά περιθώρια εξαντλούνταν». Το χρονικό του έργου αποτυπώνεται στην αναφορά του, κατά την οποία κυρώθηκε από την Ελληνική Βουλή η από 24 Ιουλίου 2007 Σύμβαση Παραχώρησης του έργου της μελέτης, κατασκευής, χρηματοδότησης, λειτουργίας, συντήρησης και εκμετάλλευσης του αυτοκινητόδρομου Ελευσίνα – Κόρινθος – Πάτρα – Πύργος – Τσακώνα. Από το 2005 μέχρι το 2013, ο αυτοκινητόδρομος Πατρών – Πύργου αποτέλεσε αναπόσπαστο τμήμα της ‘Ολυμπίας Οδού’. Στα τέλη Νοεμβρίου 2013, το τμήμα Πάτρα – Πύργος αποκόπτεται από την παραχώρηση, και αποφασίζεται η υλοποίησή του με χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ 2014 – 2020.

Πολλές δημοπρατήσεις και προγραμματισμοί ακολούθησαν με σημαντική καθυστέρηση και με την παρέμβαση της Ευρωπαϊκής Ένωσης, το έργο τελικά άρχισε τον Δεκέμβριο του 2021, αφού κυρώθηκε η συμφωνία τροποποίησης της σύμβασης παραχώρησης και ανατέθηκε στην ‘Ολυμπία Οδός’.

Συνολικά, η κατασκευή της εθνικής οδού Πατρών – Πύργου έχει απασχολήσει την πολιτεία και την τοπική κοινωνία για περισσότερα από 46 χρόνια, καθώς οι εργασίες για την υπάρχουσα εθνική οδό ξεκίνησαν το 1979. Σήμερα, οι πολίτες παρακολουθούν τις εξελίξεις, ελπίζοντας στην ολοκλήρωση του έργου.

Loading

Play