Στο ερώτημα «εάν το ελληνικό σύστημα μεταφορών είναι έτοιμο να αντιμετωπίσει τις προκλήσεις που η χρήση της τεχνολογίας και της τεχνητής νοημοσύνης εισάγουν στις υποδομές, τον σχεδιασμό της κυκλοφορίας και τις μεταφορικές υπηρεσίες», κλήθηκαν να απαντήσουν οι Δημοσθένης Αναγνωστόπουλος, ΓΓ Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Γκονσάλο Κορρέια της σχολής Μεταφορών και σχεδιασμού του Τεχνικού Παν/μιου Ντέλφτ και η Ζωή Χριστοφόρου, αναπληρώτρια καθηγητής στη Σχολή Πολιτικών Μηχανικών του Παν/μιου Πατρών, στο συνέδριο του Economist με τίτλο «Greece Transportation and Infrastructure Summit – Priorities for connectivity in Europe», που πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα στις 30 Απριλίου.
Σύμφωνα με τον κο Αναγνωστόπουλο, όσον αφορά τις προσφερόμενες υπηρεσίες στους πολίτες και τις επιχειρήσεις νομίζω ότι έχουμε κάνει πολλά στα τελευταία 6 χρόνια κι αυτό είναι προφανές, το αναγνωρίζει και η ΕΕ. Ο ΓΓ πρόσθεσε πως το γεγονός ότι κάποιος έχει στο κινητό του το δίπλωμα και μετακινείται σε όλη την Ελλάδα, χωρίς να έχει ανάγκη ούτε από ταυτότητες, ούτε από ‘χαρτούρα’ αποτελεί μία πολύ σημαντική υπηρεσία.
Όσον αφορά την εισαγωγή της τεχνητής νοημοσύνης, ο κος Αναγνωστόπουλος τόνισε πως είμαστε έτοιμοι με τις υποδομές και στις μεταφορές και ότι με την τεχνολογία υπάρχει η δυνατότητα να υπάρχουν ποιοτικά δεδομένα και αξιόπιστα στοιχεία, οι επιβάτες μπορούν να λαμβάνουν ενημερώσεις.
Η κα Χριστοφόρου τόνισε ότι η τεχνητή νοημοσύνη είναι η κορωνίδα σε αυτή τη διαδικασία, η οποία αναμένεται να επηρεάσει πάρα πολλούς τομείς και κλάδους, μεταξύ των οποίων και οι μεταφορές. Υπογράμμισε επίσης ότι το θέμα είναι να μπορέσουμε να φέρουμε στην ίδια ταχύτητα και τους κοινωνικούς μετασχηματισμούς, το θεσμικό πλαίσιο, την επανακατάρτιση του εργατικού δυναμικού, ώστε να μπορούμε να αξιοποιήσουμε την πρόοδο την τεχνολογική προς όφελος της κοινωνίας.
Η κα Χριστοφόρου παρατήρησε ότι η περίοδος της COVID-19 πυροδότησε αλλαγές στη μικροκινητικότητα, με θετικές συνέπειες στην υγεία και στη διαμόρφωση του αστικού χώρου.
Ο κος Κορρέια πρόσθεσε ότι η Ευρώπη υπολείπεται των ΗΠΑ και της Κίνας στον τομέα των αυτόνομων οχημάτων και τόνισε την ανάγκη για πολιτική που να στηρίζει την τεχνολογία αυτή.
Κλείνοντας, η κα Χριστοφόρου σημείωσε ότι πρέπει να σκεφτούμε και τη μεταβατική περίοδο, τη συνύπαρξη των οδηγών με τα αυτόνομα οχήματα και πώς αυτό μπορεί να επηρεάσει τις πόλεις μας.
Το ΑΠΕ-ΜΠΕ είναι COMMUNICATION SUPPORTER του «Greece Transportation and Infrastructure Summit – Priorities for connectivity in Europe».
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ