Με υψηλούς ρυθμούς κινήθηκε ο εξωδικαστικός μηχανισμός και τον μήνα Σεπτέμβριο, με 6.513 εκκινήσεις νέων αιτήσεων και 2.955 νέες υποβολές.
Ειδικότερα, σύμφωνα με στοιχεία του υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, σε υψηλό επίπεδο ανήλθαν και οι μηνιαίες ρυθμίσεις, οι οποίες έφτασαν τις 1.789, ύψους 524,4 εκατ. ευρώ. Αυτή η αύξηση επιβεβαιώνει τις αρχικές προβλέψεις του Υπουργείου ως προς την ενίσχυση του μηχανισμού, που αφορά επιλέξιμους οφειλέτες με διευρυμένα κριτήρια. Παράλληλα, ο μέσος μηνιαίος όγκος ρυθμίσεων έχει αυξηθεί κατά 28% σε σύγκριση με την περίοδο πριν από την θεσμοθέτηση της υποχρεωτικότητας.
Συνολικά μέχρι τα τέλη Σεπτεμβρίου καταγράφονται 43.533 επιτυχείς ρυθμίσεις για αρχικές οφειλές ύψους 14,08 δισ. ευρώ που έχουν ρυθμιστεί μέσω του εξωδικαστικού μηχανισμού. Το ποσοστό εγκρισιμότητας έφτασε στο 79%, αποδεικνύοντας την αποτελεσματικότητα του μηχανισμού.
Παράλληλα, στο κλείσιμο του α’ εξαμήνου, σύμφωνα με επίσημα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος, παρατηρείται περαιτέρω υποχώρηση του δείκτη των μη εξυπηρετούμενων δανείων, σημειώνοντας νέο ιστορικό χαμηλό στο 3,4%.
Έμφαση στην κοινωνική προστασία – Ρυθμίσεις για ευάλωτους και ΑμεΑ
Από τα στοιχεία του Σεπτεμβρίου προκύπτει ότι και η κοινωνική διάσταση του μηχανισμού ενισχύεται σταθερά: στις αιτήσεις των ευάλωτων ομάδων σημειώθηκαν 326 νέες επιτυχείς ρυθμίσεις, εκ των οποίων οι 20 αφορούν άτομα με αναπηρία (ΑμεΑ).
Παράλληλα, 299 οφειλέτες έχουν κάνει χρήση του μέτρου προκαταβολής για την αναστολή πλειστηριασμών, προστατεύοντας αποτελεσματικά την περιουσία τους.
Διμερείς ρυθμίσεις με servicers
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ένωσης Εταιρειών Διαχείρισης Απαιτήσεων από Δάνεια & Πιστώσεις, κατά το α’ εξάμηνο του 2025, οι ρυθμίσεις/αναδιαρθρώσεις δανείων έφτασαν τα 3,2 δισ. ευρώ.
Τον μήνα Αύγουστο, συνεχίστηκε η θετική πορεία στις διμερείς ρυθμίσεις δανείων με τους 4 μεγαλύτερους Χρηματοδοτικούς Φορείς (Intrum, Cepal, DoValue, Qquant). Συνολικά πραγματοποιήθηκαν επιτυχείς ρυθμίσεις ύψους 190 εκ. ευρώ, οι οποίες αντιστοιχούν σε 3.144 οφειλέτες.
Τέλος, υπενθυμίζεται ότι, με στόχο την αποτελεσματικότερη αξιοποίηση των διαθέσιμων εργαλείων ρύθμισης οφειλών, η Γενική Γραμματεία Χρηματοπιστωτικού Τομέα και Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους παρέχει πανελλαδική εξυπηρέτηση με βιντεοκλήση ή τηλεφωνικά, κατόπιν ραντεβού, μέσω της πλατφόρμας (https://www.gov.gr/ipiresies/polites-kai-kathemerinoteta/ex-apostaseos-exuperetese-politon/exuperetese-me-telediaskepse-kai-telephonike-epikoinonia-apo-ten-eidike-grammateia-diakheirises-idiotikou-khreous-egdikh) ή στο τηλέφωνο 213.212.5730.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ