Νέες τάσεις στον τουρισμό: Εστίαση υπό πίεση, σούπερ μάρκετ ο νέος ανταγωνιστής

Νέες τάσεις στον τουρισμό: Εστίαση υπό πίεση, σούπερ μάρκετ ο νέος ανταγωνιστής

Αναλύσεις για την τουριστική αγορά στην Ελλάδα και τις προκλήσεις της εστίασης το 2023. Η Ελλάδα συνεχίζει να βιώνει μια ισχυρή τουριστική χρονιά, με αυξημένες ροές επισκεπτών που ενισχύουν την οικονομία και πληρούν τις ανάγκες των προορισμών σε όλη τη χώρα. Ωστόσο, η εικόνα για τον τομέα της εστίασης παραμένει ανησυχητική. Όπως σημειώνει ο Γιάννης Λιάρος, Γενικός Διευθυντής της Ελληνικής Ένωσης Επιχειρήσεων Οργανωμένης Εστίασης, οι επιδόσεις στην εστίαση δεν είναι ικανοποιητικές και η τελική αποτίμηση θα γίνει μετά τον Αύγουστο, όπου παραδοσιακά ενισχύεται η εσωτερική κατανάλωση.

Η Ελλάδα διατηρεί τη θέση της ως ελκυστικός προορισμός για τους ξένους επισκέπτες, χάρη στην εξαιρετική σχέση ποιότητας-τιμής, ωστόσο, η πραγματικότητα στις ταβέρνες και τα εστιατόρια καταγράφει μια διαφορετική εικόνα: λιγότερα τραπέζια, μικρότερες παραγγελίες και μειωμένες καθημερινές δαπάνες. Ένας παράγοντας που επηρεάζει τη κατάσταση είναι η αυξανόμενη δημοτικότητα του Airbnb, καθώς οι τουρίστες και οι Έλληνες τείνουν να επιλέγουν σπιτικά γεύματα από σούπερ μάρκετ αντί να επισκέπτονται εστιατόρια. Η μείωση της κατά κεφαλήν δαπάνης στην εστίαση οφείλεται σε μια αλλαγή της καταναλωτικής συμπεριφοράς, που πλήττει την παραδοσιακή έξοδο για φαγητό.

Αξιοσημείωτο είναι ότι η κατηγορία της εστίασης σημείωσε πτώση 50% το Ιούνιο, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της εφαρμογής διαχείρισης χρημάτων Plum. Η στήριξη του τουρισμού, αν και σημαντική, δεν επαρκεί για να αντισταθμίσει τις μειώσεις στην κατανάλωση που παρατηρούνται σε εστιατόρια και ταβέρνες. Ο κλάδος βρίσκεται σε σταυροδρόμι, αναζητώντας νέες ισορροπίες για να προσαρμοστεί σε μια αλλαγμένη αγορά, ενώ το 2025 προδιαγράφει νέες προκλήσεις και ευκαιρίες για την ελληνική εστίαση.

Πηγή περιεχομένου: in.gr

Loading

Play