Ουσιαστικές αγορές ταχυκίνητων καταναλωτικών προϊόντων (FMCG) πραγματοποιούν οι τουρίστες κατά τη διάρκεια της παραμονής τους στη χώρα μας, σύμφωνα με τα αποτελέσματα έρευνας της NielsenIQ με τίτλο «From Aisles to Islands – Shopper Behavior of Tourists in Greece».
Η έρευνα διεξήχθη το καλοκαίρι του 2025 σε 14 τουριστικές περιοχές της χώρας με δείγμα 2.010 τουρίστες από 11 εθνικότητες και αποτυπώνει τις αγοραστικές συνήθειες των επισκεπτών, που αντιπροσωπεύουν περίπου το 60% του συνολικού τουριστικού ρεύματος προς την Ελλάδα.
Συγκεκριμένα, το 94% των επισκεπτών αγόρασε είδη Grocery, με το εμφιαλωμένο νερό να καταγράφει διείσδυση 82%, ενώ η μπίρα ακολουθεί με 41%. Σύμφωνα με την έρευνα, οι αγορές αυτές δεν είναι τυχαίες. Οι τουρίστες επιλέγουν προϊόντα με βάση την ελληνική προέλευση, την τιμή και τη διαθεσιμότητα, ενώ η αυθόρμητη αγορά κυριαρχεί, ιδιαίτερα σε κατηγορίες όπως τα αναψυκτικά και τα σνακ.
Οι τύποι καταστημάτων που επιλέγονται για τις αγορές διαφοροποιούνται ανάλογα με την ανάγκη και το προφίλ του ταξιδιώτη. Οι υπεραγορές και τα σούπερ μάρκετ αποτελούν τον βασικό προορισμό για προγραμματισμένες αγορές και εφοδιασμό, συγκεντρώνοντας το μεγαλύτερο μερίδιο δαπάνης (40%). Τα mini markets και τα περίπτερα εξυπηρετούν κυρίως αυθόρμητες αγορές, προσφέροντας ευκολία και ταχύτητα, ενώ τα φαρμακεία και τα καταστήματα καλλυντικών προσελκύουν τουρίστες που αναζητούν premium προϊόντα και είδη προσωπικής φροντίδας. Οι φούρνοι και οι λαϊκές αγορές, από την άλλη, αποτελούν επιλογές για φρέσκα και τοπικά προϊόντα, ενισχύοντας την εμπειρία του επισκέπτη με αυθεντικά ελληνικά στοιχεία.
Η μελέτη καταγράφει επίσης τις συνήθειες κατανάλωσης. Συγκεκριμένα, οι τουρίστες καταναλώνουν κυρίως στα καταλύματα ή on-the-go, με το snacking να είναι η πιο συχνή επιλογή. Παράλληλα, η εμπειρία στο κατάστημα αξιολογείται θετικά, με πάνω από 90% των ερωτηθέντων να δηλώνουν ικανοποιημένοι από την ποικιλία και την ευκολία εντοπισμού των προϊόντων.
Αξιοσημείωτο είναι ότι σχεδόν οι μισοί τουρίστες (48%) επισκέπτονται την Ελλάδα για πρώτη φορά. Οι αγοραστικές τους συνήθειες διαμορφώνονται από το είδος του ταξιδιού, τη διάρκεια παραμονής και τη σύνθεση της παρέας, με σημαντικές διαφοροποιήσεις ανά εθνικότητα και περιοχή.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
![]()
