Την ανοδική του πορεία συνεχίζει ο ελληνικός τουρισμός το 2025 χτίζοντας πάνω στις επιτυχίες του 2024 και επιβεβαιώνοντας τη διαρκή συμβολή του στην οικονομία.
Όπως προκύπτει από τα τελευταία στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος, τα έσοδα από τον τουρισμό το οκτάμηνο του 2025 ανήλθαν στα 16,7 δισ. ευρώ από 14,9 δισ. ευρώ το 2024. Οι αφίξεις μη κατοίκων ταξιδιωτών αυξήθηκαν κατά 4,1% και οι σχετικές εισπράξεις κατά 12,0%. Σύμφωνα με όσα έχει επισημάνει η υπουργός Τουρισμού Όλγα Κεφαλογιάννη, τα έως τώρα στοιχεία δείχνουν ότι και το 2025 είναι μία ακόμα θετική χρονιά για τον τουρισμό στη χώρα μας. Οι ταξιδιωτικές εισπράξεις αυξάνονται ενώ και η εισερχόμενη ταξιδιωτική κίνηση, σε επίπεδο επικράτειας, σημειώνει αύξηση σε σχέση με την περυσινή χρονιά ρεκόρ.
Η αύξηση των ταξιδιωτικών εισπράξεων προήλθε από την αύξηση της εισερχόμενης ταξιδιωτικής κίνησης κατά 4,1% και της μέσης δαπάνης ανά ταξίδι κατά 7,2%. Η εξέλιξη αυτή οφείλεται τόσο στην αύξηση των εισπράξεων από κατοίκους των χωρών της ΕΕ-27, όσο και στην άνοδο των εισπράξεων από κατοίκους των λοιπών χωρών.
Από την πλευρά της ΠΟΞ, τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου τόνισαν ότι η αύξηση της μέσης δαπάνης ανά επισκέπτη οδηγεί σε σημαντική ενίσχυση των εσόδων τόσο για τα ξενοδοχεία όσο και για τις τοπικές κοινωνίες.
Η Τεχνητή Νοημοσύνη (ΤΝ) αναδεικνύεται στον σημαντικότερο σύμμαχο των ταξιδιωτών. Το 54% δηλώνει σίγουρο για τη χρήση της το 2026, ενώ οι πιο δημοφιλείς χρήσεις της αφορούν την έρευνα προορισμών, τη δημιουργία δρομολογίων και την εύρεση έμπνευσης.
Η έκθεση αναδεικνύει τις επτά τάσεις που θα καθορίσουν τα ταξίδια του 2026.
-Glowmads: Η φροντίδα του εαυτού γίνεται ταξιδιωτική εμπειρία. Ευεξία, skincare και ομορφιά καθορίζουν το πώς και πού ταξιδεύουμε.
-Shelf Discovery: Η γαστρονομία ως πύλη πολιτισμού. Οι ταξιδιώτες “τρώνε σαν ντόπιοι” για αυθεντικές, προσιτές εμπειρίες.
-Altitude Shift: Οι ορεινοί προορισμοί ανεβαίνουν. Χαλάρωση, φύση και αποσύνδεση από την καθημερινότητα.
-Bookbound: Ταξίδια εμπνευσμένα από βιβλία, λογοτεχνικούς ήρωες και εμβληματικές βιβλιοθήκες.
-Family Miles: Πολυγενεακά ταξίδια για κοινές εμπειρίες, συναισθηματικό δέσιμο και οικονομική συνεργασία.
-Catching Flights and Feelings: Ταξίδια με αφορμή τις ανθρώπινες σχέσεις. Γνωριμίες, ρομαντικές εμπειρίες, νέα κοινωνικά δίκτυα εν κινήσει.
-Destination Check-in: Το κατάλυμα ως εμπειρία. Οι ταξιδιώτες επιλέγουν προορισμό με βάση το ίδιο το ξενοδοχείο.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
![]()
