Στρατηγική συμφωνία με την Ιταλία: 360 εκατ. ευρώ για τον εκσυγχρονισμό του ελληνικού σιδηροδρόμου

Στρατηγική συμφωνία με την Ιταλία: 360 εκατ. ευρώ για τον εκσυγχρονισμό του ελληνικού σιδηροδρόμου

Με μια συμφωνία στη Ρώμη που αποδείχθηκε στρατηγική, η ελληνική κυβέρνηση κατάφερε να αποσπάσει το «ναι» των Ιταλών της Hellenic Train για άμεσες επενδύσεις στον ελληνικό σιδηρόδρομο.

Η δέσμευση του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη για ασφαλή σιδηρόδρομο με σύγχρονα τρένα πριν το 2027 αποτέλεσε το σημείο εκκίνησης των διαπραγματεύσεων για την αναθεώρηση της σύμβασης με την ιταλική Ferrovie Dello Stato Italiane, μητρική της Hellenic Train.

Παρά τις αρχικές τους επιφυλάξεις, οι Ιταλοί συμφώνησαν να «βάλουν το χέρι στην τσέπη» και δεσμεύτηκαν να προχωρήσουν στην άμεση υλοποίηση επενδυτικού προγράμματος ύψους 360 εκατ. ευρώ.

Ένα πρόγραμμα που μεταξύ άλλων προβλέπει την αγορά 23 νέων τρένων, εκ των οποίων 8 υπεραστικά ταχείας κυκλοφορίας και 15 προαστιακού τύπου. Σε ό,τι αφορά τον Προαστιακό, είναι η πρώτη φορά από την έναρξη λειτουργίας του μέσου, δηλαδή λίγο πριν τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004, που γίνεται προμήθεια νέων συρμών.

Βάσει της συμφωνίας, τα νέα τρένα θα παραγγελθούν φέτος και θα αντικαταστήσουν τα μεταχειρισμένα «ασημένια βέλη», ηλικίας 30 ετών, που είχε φέρει η ιταλική εταιρεία το 2017.

Η παλαιότητα των συρμών που χρησιμοποιούνται σήμερα ευθύνεται για την κακή εικόνα στον ελληνικό σιδηρόδρομο με το αρνητικό ρεκόρ των 1,7 βλαβών την ημέρα. Αξίζει να σημειωθεί ότι τα νέα τρένα θα είναι εξοπλισμένα με όλα τα επιτρόχια συστήματα ασφαλείας.

Το δεύτερο σκέλος της συμφωνίας της Ρώμης προβλέπει τη δημιουργία σύγχρονων αμαξοστασίων για τη μακροχρόνια συντήρηση των τρένων, απαντώντας έτσι σε ένα ακόμη σημαντικό πρόβλημα, την πλημμελή συντήρηση των συρμών.

Κωνσταντίνος Κυρανάκης: Νέα τρένα, νέα υποδομή, νέα σελίδα για τη χώρα.

«Οι Ιταλοί επενδύουν, εμείς δουλεύουμε σκληρά και μαζί χτίζουμε έναν σιδηρόδρομο που αξίζει στους πολίτες. Η συνεργασία αυτή έχει προοπτική και θέτουμε γερά θεμέλια για τα επόμενα χρόνια», δήλωσε ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών Κωνσταντίνος Κυρανάκης.

Κρίσιμη ωστόσο για την εξέλιξη των διαπραγματεύσεων μεταξύ ελληνικού και ιταλικού Δημοσίου ήταν η προ δεκαημέρου συνάντηση που είχε ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών με τον Ιταλό αντιπρόεδρο της Κυβέρνησης και αρμόδιο για τις μεταφορές Ματέο Σαλβίνι.

Στη συνάντηση αυτή, όπως αναφέρουν πηγές του Υπουργείου Μεταφορών, ο αναπληρωτής υπουργός έθεσε όλα τα ελληνικά επιχειρήματα που έπεισαν τελικά την ιταλική πλευρά να δεσμευτεί για το επενδυτικό πλάνο.

Η πρόσφατη υπογραφή συμβάσεων, ύψους 450 εκατ. ευρώ, για την αποκατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου της Θεσσαλίας, συνέβαλε στην επίτευξη της συμφωνίας, η οποία επισφραγίστηκε στη συνάντηση του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη με την Ιταλίδα ομόλογό του Τζόρτζια Μελόνι.

Απαραίτητο εχέγγυο αξιοπιστίας εκ μέρους της ελληνικής πλευράς αποτέλεσε η δέσμευση για ουσιαστικά έργα αναβάθμισης του δικτύου.

Οι δεσμεύσεις του ιταλικού κολοσσού, Ferrovie dello Stato, θα αποτυπωθούν στη νέα αναθεωρημένη σύμβαση του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών με την Hellenic Train, με ρήτρες για τα χρονοδιαγράμματα.

Loading

Play