Τα έσοδα από τα τέλη κρουαζιέρας και ανθεκτικότητας αυξάνονται, αλλά πού κατευθύνονται; Κύρια έσοδα που συγκεντρώθηκαν μέσω της πλατφόρμας του Υπουργείου Ναυτιλίας ανήλθαν σε 31 εκατ. ευρώ έως τις 22 Οκτωβρίου, από το νέο τέλος κρουαζιέρας, το οποίο επιβλήθηκε τον Ιούλιο. Την ίδια στιγμή, τα έσοδα από το τέλος ανθεκτικότητας για βραχυχρόνιες μισθώσεις έφτασαν τα 200 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 56,57% σε σχέση με πέρυσι. Αντίθετα, ξενοδόχοι και εκπρόσωποι εταιρειών κρουαζιέρας αναζητούν πληροφορίες σχετικά με την κατανομή των χρημάτων αυτών, τα οποία επιβλήθηκαν με το επιχείρημα της ανταποδοτικότητας.
Σύμφωνα με καταγγελίες, τα έσοδα από τα δύο τέλη δεν επιστρέφουν στις τοπικές κοινωνίες, αλλά εξαφανίζονται στον κρατικό προϋπολογισμό, χωρίς ορατά αποτελέσματα σε έργα ή υποδομές. Οι ανησυχίες εντείνονται καθώς παραμένει αναπάντητο το ερώτημα για το πού κατευθύνονται αυτά τα ποσά και ποια είναι τα σχέδια για τη βελτίωση των υποδομών του ελληνικού τουρισμού.
Όσον αφορά το τέλος κρουαζιέρας, η εφαρμογή του επρόκειτο να ξεκινήσει το 2025, ωστόσο τελικά υλοποιήθηκε από τον Ιούλιο του 2025. Σημαντικό είναι ότι ο προϋπολογισμός για το 2025 προέβλεπε έσοδα από το τέλος κρουαζιέρας ύψους 52 εκατ. ευρώ, εστιάζοντας στη διαδικασία εφαρμογής από νωρίς το έτος. Παρά την αύξηση των εσόδων, η κυβέρνηση δεν έχει παρουσιάσει μελέτες για τη χρήση τους, γεγονός που εντείνει την ανησυχία στον τομέα της κρουαζιέρας.
Ομοίως, οι εισπράξεις από το τέλος ανθεκτικότητας στην κλιματική κρίση παρουσιάζουν άνοδο, με έσοδα 368,9 εκατ. ευρώ για το 2024 και 199,7 εκατ. ευρώ για το επτάμηνο του 2025. Οι ξενοδόχοι τονίζουν την ανάγκη μείωσης της υπερφορολόγησης για τη διασφάλιση της ανταγωνιστικότητας του ελληνικού τουριστικού προϊόντος σε σχέση με άλλες χώρες.
Κοινή παραδοχή στις αντιδράσεις των κλάδων είναι η έλλειψη σχεδιασμού για την αξιοποίηση των εσόδων, με τις απαιτήσεις για αναθεώρηση του πλαισίου και σαφείς δεσμεύσεις για τη χρήση των πόρων να εντείνονται.
Πηγή περιεχομένου: in.gr
![]()
