Το shrinkflation επηρεάζει τις αγορές και τις επιλογές των καταναλωτών στην Ελλάδα, με την αύξηση των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας. Είναι ευρέως παραδεκτό ότι η πλειονότητα των καταναλωτών στην Ελλάδα και παγκοσμίως αναγνωρίζει πως πολλές επώνυμες μάρκες έχουν μειώσει το μέγεθος των συσκευασιών τους, ενώ οι τιμές παρέμειναν σταθερές ή και αυξήθηκαν. Αυτή η πρακτική, γνωστή ως shrinkflation, είναι έντονα παρατηρήσιμη στα σούπερ μάρκετ τα τελευταία χρόνια, προκαλώντας ανησυχίες στους καταναλωτές.
Σύμφωνα με την έρευνα της ΕΥ, η πρακτική shrinkflation πρέπει να συνοδεύεται από ενημέρωση του καταναλωτή για την εμπιστοσύνη και τη διαφάνεια της μάρκας. Η ενίσχυση της παρουσίας των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας (PL) είναι πλέον εμφανής στα ράφια των σούπερ μάρκετ, καθώς η ποικιλία και η τοποθέτησή τους σε προνομιακά σημεία κερδίζουν έδαφος.
Η διείσδυση των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας στην ελληνική αγορά ήταν παραδοσιακά χαμηλότερη από άλλες χώρες. Ωστόσο, τα τελευταία χρόνια, οι Έλληνες καταναλωτές ευθυγραμμίζονται με την παγκόσμια τάση, κυρίως λόγω της οικονομικής πίεσης και του υψηλού πληθωρισμού. Τα ευρήματα πρόσφατης έρευνας δείχνουν ότι το 26% των ερωτηθέντων αγοράζουν περισσότερα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, αν και με μειωμένη ένταση σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια.
Οι επώνυμες μάρκες ανταγωνίζονται με προωθητικές ενέργειες και μικρότερες συσκευασίες για να διατηρήσουν τη θέση τους στην αγορά. Ωστόσο, η πιστότητα προς τις επώνυμες μάρκες φαίνεται ευάλωτη, με το 70% των καταναλωτών να προτιμούν τα επώνυμα προϊόντα μόνο όταν είναι σε προσφορά. Παρά την τάση για ιδιωτικές ετικέτες, υπάρχει ένα ποσοστό καταναλωτών που επέστρεψε σε επώνυμα προϊόντα, ενισχύοντας την πίστη τους σε αυτά.
Τέλος, η τάση προς premium επιλογές ιδιωτικής ετικέτας φαίνεται να ενισχύεται, καθώς οι καταναλωτές αναγνωρίζουν την οικονομία και την ποιότητα που προσφέρουν αυτά τα προϊόντα. Οι αλλαγές στην αγορά δείχνουν πως η στρατηγική των σούπερ μάρκετ επηρεάζει σημαντικά τις αποφάσεις των καταναλωτών.
Πηγή περιεχομένου: in.gr
![]()
