Αναλύουμε το ψηφιακό πελατολόγιο οχημάτων που τίθεται σε εφαρμογή από 1η Ιουλίου, εστιάζοντας στις υποχρεώσεις και εξαιρέσεις. Αντίστροφα μετρά ο χρόνος για την εφαρμογή του Ψηφιακού Πελατολογίου, το οποίο θα πρέπει να τηρούν υποχρεωτικά χιλιάδες επιχειρήσεις και επαγγελματίες του κλάδου αυτοκινήτου από την 1η Ιουλίου 2025. Αυτό το νέο μέτρο αναμένεται να επεκταθεί το φθινόπωρο και στο χώρο των εκδηλώσεων, συμπεριλαμβάνοντας γάμους, βαπτίσεις, δεξιώσεις και πάρτι. Η ΑΑΔΕ εισάγει ένα ακόμη εργαλείο στη μάχη κατά της φοροδιαφυγής, λειτουργώντας παράλληλα με τα ηλεκτρονικά βιβλία (myDATA) και το ψηφιακό δελτίο αποστολής.
Οι επαγγελματίες που υπάγονται σε αυτό το μέτρο θα καταγράφουν σε πραγματικό χρόνο τα στοιχεία συναλλαγών που σχετίζονται με τις υπηρεσίες τους προς τους πελάτες, με τα δεδομένα να διαβιβάζονται αυτόματα στην ΑΑΔΕ. Αυτό θα διευκολύνει την παρακολούθηση της δραστηριότητας ανά επαγγελματικό κλάδο και γεωγραφική περιοχή. Επιπλέον, το Ψηφιακό Πελατολόγιο θα χρησιμεύει και ως βάση δεδομένων για επιτόπιους ελέγχους.
Αρχικά, το ψηφιακό πελατολόγιο θα καλύψει:
– Συνεργεία συντήρησης και επισκευής οχημάτων
– Φανοποιεία
– Επιχειρήσεις εγκατάστασης ηχοσυστημάτων και συναγερμών
– Πλυντήρια αυτοκινήτων
– Χώρους στάθμευσης
– Επιχειρήσεις ενοικίασης οχημάτων, δικύκλων και γεωργικών μηχανημάτων
Εξαιρέσεις από το μέτρο περιλαμβάνουν επιχειρήσεις χρηματοδοτικής μίσθωσης και όσες λειτουργούν με συστήματα αυτοεξυπηρέτησης. Επίσης, εξαιρούνται εργασίες που πραγματοποιούνται από συνεργεία πώλησης καινούργιων αυτοκινήτων και η εκμίσθωση θέσεων στάθμευσης χωρίς υπηρεσίες φύλαξης.
Η διαδικασία τήρησης του Ψηφιακού Πελατολογίου περιλαμβάνει πέντε βήματα, σύμφωνα με τις οδηγίες της ΑΑΔΕ. Κάθε καθυστέρηση ή παράλειψη στη διαδικασία εγγραφής θα τιμωρείται με πρόστιμο 100 ευρώ, κάτι που καταδεικνύει τη σοβαρότητα της εφαρμογής του μέτρου.
Πηγή περιεχομένου: in.gr