Η νομοτεχνική βελτίωση που προτείνει ο υπουργός Εσωτερικών, Θ. Λιβάνιος, ανοίγει τον δρόμο για την απευθείας είσπραξη δημοτικών τελών από τους δήμους, χωρίς τη διαμεσολάβηση των λογαριασμών ρεύματος. Η συζήτηση του νομοσχεδίου για τον νέο Κώδικα Τοπικής Αυτοδιοίκησης ολοκληρώνεται σήμερα στην ολομέλεια της Βουλής, με την ψηφοφορία να είναι προγραμματισμένη.
Ο κ. Λιβάνιος ανέφερε ότι με τη νέα ρύθμιση θα εκδοθεί Προεδρικό Διάταγμα, με τη σύμφωνη γνώμη της ΚΕΔΕ και των αρμόδιων υπουργείων, ώστε να εξεταστεί η δυνατότητα καταβολής των δημοτικών τελών μέσω εναλλακτικών τρόπων, όπως συμβαίνει με την είσπραξη φόρων. Ανοίγει έτσι ο δρόμος για την αποσύνδεση των δημοτικών τελών από τους λογαριασμούς της ΔΕΗ, κάτι που αποτελεί πάγιο αίτημα των παρόχων, του ΔΕΔΔΗΕ και των δήμων.
Ο υπουργός εκτίμησε ότι η απευθείας καταβολή των δημοτικών τελών θα είναι εφικτή από τις αρχές του 2028.
Επιπλέον, η νομοτεχνική βελτίωση περιλαμβάνει και αλλαγές στις αυτοδιοικητικές εκλογές, όπου αν ένας συνδυασμός συγκεντρώσει κάτω από 42% με τις συμπληρωματικές ψήφους, θα μειωθεί η πλειοψηφία στο Δημοτικό Συμβούλιο.
![]()

