Τα αποτελέσματα της πρώτης έρευνας αξιολόγησης των υπηρεσιών της Δημόσιας Διοίκησης από τους πολίτες παρουσίασε ο υπουργός Εσωτερικών σε εκδήλωση στο Μέγαρο Μαξίμου, παρουσία του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη. Στην ίδια εκδήλωση, η υφυπουργός παρουσίασε τα αποτελέσματα της αξιολόγησης των δημοσίων υπαλλήλων για το 2024.
Στην αξιολόγηση των υπηρεσιών από τους πολίτες, η οποία διεξήχθη ηλεκτρονικά μέσω της πλατφόρμας Αξιολόγησης Δημόσιας Διοίκησης από τις 6 έως τις 31 Μαΐου, συμμετείχαν εθελοντικά σχεδόν 65.000 ενήλικες Έλληνες πολίτες ή μόνιμοι κάτοικοι της χώρας.
Το σύνολο των αποτελεσμάτων της έρευνας είναι δημόσια διαθέσιμα στην πλατφόρμα https://axiologisi.ypes.gov.gr/home, με αναλυτικά στοιχεία για τις αξιολογήσεις:
ανά κατηγορία υπηρεσίας και περιφερειακή ενότητα για τις υπηρεσίες του κεντρικού κράτους,
ανά κατηγορία υπηρεσίας και ΟΤΑ, καθώς και συγκριτική παρουσίαση αυτών.
Στην ίδια τοποθεσία είναι αναρτημένο και το πλήρες αρχείο όλων των απαντήσεων, ώστε όποιος επιθυμεί να μπορεί να το επεξεργαστεί.
Στόχος της έρευνας, η οποία θα επαναλαμβάνεται ανά εξάμηνο, είναι η συλλογή πολύτιμης πρωτογενούς πληροφορίας σχετικά με την αντίληψη των πολιτών για τις παρεχόμενες από το Δημόσιο υπηρεσίες, τόσο του κεντρικού κράτους όσο και της τοπικής αυτοδιοίκησης. Τα αποτελέσματα της έρευνας αποτελούν χρήσιμο εργαλείο για την ιεράρχηση των αναγκών των πολιτών και τον σχεδιασμό των απαραίτητων δράσεων για τη βελτίωση της ποιότητας ζωής όλων.
«Η Δημόσια Διοίκηση έκανε σήμερα άλλο ένα βήμα απολύτως αυτονόητο, αλλά καθόλου δεδομένο μέχρι πρότινος», δήλωσε ο Υπουργός Εσωτερικών. «Με την πλατφόρμα axiologisi.ypes.gov.gr δίνουμε φωνή και λόγο σε όποιον πολίτη επιθυμεί, να μας πει ανοιχτά αυτό που πιστεύει για την ποιότητα των υπηρεσιών που λαμβάνει από το κράτος».
Στην έρευνα αξιολογήθηκαν 4 μεγάλες κατηγορίες υπηρεσιών:
Υπηρεσίες του Κεντρικού Κράτους (ΑΑΔΕ, e-ΕΦΚΑ, ΔΥΠΑ, Κτηματολόγιο, Αστική Συγκοινωνία, Υπηρεσίες αδειών διαμονής αλλοδαπών)
Ψηφιακές Υπηρεσίες Κεντρικού Κράτους (Ψηφιακές υπηρεσίες ΑΑΔΕ, MyHealth, Ηλεκτρονική Συνταγογράφηση, Ψηφιακές Υπηρεσίες Κτηματολογίου)
Ψηφιακές Υπηρεσίες Gov.gr
Υπηρεσίες Αυτοδιοίκησης
Βασικά συμπεράσματα της έρευνας
1. Οι μεγάλοι οριζόντιοι φορείς του Ελληνικού Δημοσίου, έχουν μια σχετικά ομοιόμορφη αξιολόγηση σε όλη τη χώρα, με επιμέρους ζητήματα να εμφανίζονται ανά φορέα σε συγκεκριμένες γεωγραφικές περιοχές.
2. Στη συντριπτική πλειοψηφία των αξιολογήσεων των κρατικών φορέων η αξιολόγηση είναι ευθέως ανάλογη με τον φόρτο εργασίας. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η αξιολόγηση των υπηρεσιών αλλοδαπών των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων, όπου οι χαμηλότερες αξιολογήσεις παρατηρούνται σε περιοχές με αυξημένη ανάγκη για άδειες διαμονής λόγω εποχιακών αναγκών.
3. Η ικανοποίηση για την αστική συγκοινωνία στο πολεοδομικό συγκρότημα της Αθήνας εξαρτάται από την εξυπηρέτηση της περιοχής από μέσα σταθερής τροχιάς και, ιδίως, το μετρό. Οι δήμοι με τη χαμηλότερη αξιολόγηση είναι αυτοί που δεν έχουν ευχερή πρόσβαση στο μετρό.
4. Οι ψηφιακές υπηρεσίες του Gov.gr λαμβάνουν υψηλή αξιολόγηση καθολικά και ανεξαρτήτως ηλικιακής ομάδας των ερωτώμενων.
5. Το γνωστό ζήτημα της κατάστασης του οδικού δικτύου στη νησιωτική Ελλάδα επιβεβαιώνεται και από την αξιολόγηση των δρόμων αρμοδιότητας περιφέρειας.
6. Στον τομέα της αυτοδιοίκησης, υπάρχουν περιπτώσεις δήμων με σχετικά υψηλή βαθμολογία.
7. Τα πλέον προβληματικά στοιχεία εντοπίζονται στην κατάσταση του οδικού δικτύου και στα πεζοδρόμια, με πιθανές επιπτώσεις στις υποδομές για τα Άτομα με Αναπηρία.
8. Χαμηλή βαθμολογία λαμβάνουν οι υπηρεσίες δόμησης.
9. Οι δύο ανταποδοτικές υπηρεσίες των δήμων (καθαριότητα και ηλεκτροφωτισμός) συγκεντρώνουν ελαφρά καλύτερη βαθμολογία.
10. Υπάρχει ανάγκη για έμφαση στις βασικές υποδομές των δήμων.
Η υφυπουργός Εσωτερικών παρουσίασε τα αποτελέσματα της εσωτερικής αξιολόγησης των δημοσίων υπαλλήλων για το 2024.
Σκοπός του νέου συστήματος στοχοθεσίας είναι η ενίσχυση της αποδοτικότητας της δημόσιας διοίκησης, με ζητούμενο τη βελτίωση της εξυπηρέτησης του πολίτη. Το σύστημα αξιολόγησης επικεντρώθηκε στην εισαγωγή ποσοτικών και ποιοτικών στόχων ετησίως και στην παρακολούθησή τους σε καθημερινή βάση.
Από τα αποτελέσματα της αξιολόγησης για το 2024 προέκυψε ότι τέθηκαν 186.836 στόχοι. Επιπλέον, 22.535 δημόσιοι υπάλληλοι έχουν αποκτήσει ψηφιακές δεξιότητες.
«Το κύριο ζητούμενό μας είναι η αξιολόγηση των δημοσίων υπαλλήλων να μην αρκείται στο πλαίσιο μιας εσωτερικής διοικητικής διαδικασίας, αλλά να συνδέεται ευθέως με την ενίσχυση της ανταποδοτικότητας του δημοσίου προς τον πολίτη», κατέληξε η Υφυπουργός Εσωτερικών.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ