Την άρρηκτη σύνδεση μεταξύ της καταπολέμησης της παραπληροφόρησης, της ψηφιακής παιδείας και της υγιούς ανάπτυξης του ηλεκτρονικού εμπορίου, ανέδειξε ο γενικός γραμματέας Επικοινωνίας και Ενημέρωσης, Δημήτρης Κιρμικίρογλου, κατά τον χαιρετισμό του στο 14ο Συνέδριο e-Business World & Digital Marketing 2025.
Ο κ. Κιρμικίρογλου ξεκίνησε την ομιλία του αναδεικνύοντας την εντυπωσιακή ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου στη χώρα μας, καθώς, σήμερα, 7 στους 10 Έλληνες ψωνίζουν online, ενώ ο τζίρος του ελληνικού e-commerce έφτασε τα 18,2 δισ. ευρώ το 2024, με συνεχή ανοδική πορεία που καθιερώνει το ηλεκτρονικό εμπόριο στη συνείδηση των Ελλήνων καταναλωτών.
Ο γενικός γραμματέας υπογράμμισε ότι η εμπιστοσύνη αποτελεί τον κοινό παρονομαστή μεταξύ υγιούς δημόσιου διαλόγου και υγιούς ψηφιακού εμπορίου. Όπως είπε, σύμφωνα με έρευνα της PwC, το 90% των επιχειρηματιών πιστεύει ότι οι καταναλωτές εμπιστεύονται τις εταιρείες τους – αλλά μόλις το 30% των καταναλωτών το επιβεβαιώνει. Αυτό το χάσμα 60 μονάδων έχει άμεσο αντίκτυπο στην καταναλωτική συμπεριφορά, προσέθεσε ο κ. Κιρμικίρογλου.
Η αποστολή της Γενικής Γραμματείας είναι να διασφαλίσουμε ότι ο δημόσιος διάλογος στη χώρα μας παραμένει υγιής και ενημερωμένος. Να προστατεύσουμε την ακεραιότητα της πληροφορίας. Να ενισχύσουμε την ικανότητα των πολιτών να πλοηγούνται σε ένα όλο και πιο πολύπλοκο ψηφιακό περιβάλλον. Αυτά είναι ακριβώς τα θεμέλια πάνω στα οποία χτίζεται και το υγιές ψηφιακό εμπόριο, τόνισε.
Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στο πρόβλημα των «ψεύτικων κριτικών». Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε ο κ. Κιρμικίρογλου, περίπου το 30% των κριτικών στις μεγάλες πλατφόρμες είναι πλαστές, ενώ οι κριτικές που δημιουργούνται από τεχνητή νοημοσύνη πολλαπλασιάζονται. Το αποτέλεσμα είναι ανησυχητικό, καθώς έχει άμεσο αποτύπωμα στην εμπιστοσύνη του καταναλωτικού κοινού στο ψηφιακό εμπόριο, προσέθεσε.
Αναφερόμενος στην τεχνητή νοημοσύνη, ο γενικός γραμματέας έθεσε κρίσιμα ερωτήματα: «Πώς χρησιμοποιούμε την AI χωρίς να χάσουμε την ανθρώπινη επαφή; Πώς αξιοποιούμε την προσωποποίηση χωρίς να διολισθήσουμε στη χειραγώγηση;» Και με την απάντηση, όπως τόνισε, να βρίσκεται σε μια θεμελιώδη αρχή: «Η τεχνολογία πρέπει να υπηρετεί τον άνθρωπο».
Ως παράδειγμα της ψηφιακής προόδου της χώρας, ο κ. Κιρμικίρογλου ανέφερε την πλατφόρμα gov.gr και τον ψηφιακό βοηθό «mAigov», την πρώτη εφαρμογή τεχνητής νοημοσύνης στο ελληνικό Δημόσιο και μία από τις πρώτες σε ευρωπαϊκό επίπεδο.
Παρουσιάζοντας τις δράσεις της Γενικής Γραμματείας, ο κ. Κιρμικίρογλου αναφέρθηκε στην Εθνική Στρατηγική για τον Ψηφιακό Γραμματισμό των Μέσων και, όπως είπε, «στόχος μας είναι να δώσουμε στους πολίτες εργαλεία: να κατανοούν πώς λειτουργούν οι αλγόριθμοι, πώς συλλέγονται τα δεδομένα τους, πώς να προστατεύουν την ιδιωτικότητά τους. Ένας ψηφιακά εγγράμματος πολίτης είναι ο ιδανικός συνομιλητής σας».
Επιπλέον, αναφέρθηκε στο νέο θεσμικό πλαίσιο για την κρατική διαφήμιση, σε πλήρη εναρμόνιση με τον Ευρωπαϊκό Κανονισμό για την Ελευθερία των Μέσων (EMFA), που εισάγει πλήρη διαφάνεια. «Η διαφάνεια του δημόσιου τομέα θέτει πρότυπο και για τον ιδιωτικό», σημείωσε χαρακτηριστικά.
Κλείνοντας, ο κ. Κιρμικίρογλου απηύθυνε ανοιχτή πρόσκληση συνεργασίας προς τις επιχειρήσεις του κλάδου. «Η Γενική Γραμματεία είναι ανοιχτή σε συνεργασίες με επιχειρήσεις, φορείς και πανεπιστήμια. Η Ελλάδα που θέλουμε να χτίσουμε δεν είναι υπόθεση μόνο του κράτους. Είναι υπόθεση όλων μας», είπε.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
![]()
