Εκτενείς αλλαγές στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας με στόχο τη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων

Εκτενείς αλλαγές στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας με στόχο τη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων

Με ευρεία πλειοψηφία, η Βουλή υπερψήφισε σήμερα τον νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ), έναν θεσμικό πλαίσιο που φέρνει σημαντικές αλλαγές στην οδική συμπεριφορά και τη δημόσια ασφάλεια με βασικό στόχο την ουσιαστική μείωση των τροχαίων δυστυχημάτων στη χώρα. Ο νέος ΚΟΚ καθορίζει για πρώτη φορά ένα συνεκτικό και κλιμακωτό σύστημα ποινών, το οποίο εστιάζει στη συστηματική παραβατικότητα και προβλέπει αυστηρότερες κυρώσεις για την υποτροπή σε επικίνδυνες συμπεριφορές.

Η αναμόρφωση και οι αλλαγές βασίζονται σε κρίσιμα δεδομένα: η Ελλάδα παραμένει σταθερά πάνω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο σε θανάτους από τροχαία ανά εκατομμύριο κατοίκων, ενώ παραβάσεις όπως η χρήση κινητού, η υπερβολική ταχύτητα, η μη χρήση ζώνης ή κράνους και η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ παραμένουν κρίσιμες αιτίες πρόκλησης δυστυχημάτων. Με τις νέες διατάξεις, η Πολιτεία οριοθετεί το πλαίσιο ευθύνης των οδηγών και αποσκοπεί όχι μόνο στην επιβολή αυστηρών ποινών, αλλά και στη διαμόρφωση μιας νέας κουλτούρας οδικής ασφάλειας.

Ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κωνσταντίνος Κυρανάκης, δήλωσε σχετικά με τη ψήφιση του νέου Κώδικα: «Ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας δεν στοχεύει στην τιμωρία, αλλά στην πρόληψη. Δεν πρόκειται για αυστηρότητα χάριν εντυπώσεων. Είναι μια αναγκαία απάντηση σε σκληρά δεδομένα, που μεταφράζονται σε ζωές που χάνονται. Θέτουμε ξεκάθαρους κανόνες, χτίζουμε μια νέα σχέση εμπιστοσύνης με τους πολίτες και επενδύουμε σε μια πιο ασφαλή καθημερινότητα για όλους».

Loading

Play