Η ιστορική σύσκεψη υπό τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη, που πραγματοποιήθηκε χθες στο Μέγαρο Μαξίμου, εστίασε στον σχεδιασμό της πρώτης αποστολής Έλληνα αστροναύτη στον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό, μετά την επίσημη έναρξη της εκπαίδευσης του Αδριανού Γολέμη από τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Διαστήματος.
Στη διάρκεια της σύσκεψης, αναλύθηκαν τα σημαντικά οφέλη που θα προκύψουν για την εγχώρια επιστημονική κοινότητα από την εκπροσώπηση της χώρας μας στο πλήρωμα του ΔΔΣ. Ο Έλληνας αστροναύτης θα εκτελέσει πειράματα και τεχνολογικές επιδείξεις που έχουν προταθεί από ελληνικές ερευνητικές ομάδες και πανεπιστήμια. Παράλληλα, ελληνικές εταιρείες θα έχουν την ευκαιρία να παρουσιάσουν καινοτόμες λύσεις σε συνθήκες διαστήματος και θα συλλεγούν πολύτιμα δεδομένα για μελλοντική έρευνα.
Η εκτόξευση αναμένεται να πραγματοποιηθεί εντός της επόμενης διετίας και η αποστολή θα διαρκέσει έως τρεις εβδομάδες, εντασσόμενη στη νέα Εθνική Στρατηγική Διαστήματος, που έχει ως ορίζοντα το 2035. Η ενίσχυση της ελληνικής έρευνας και η προβολή των ελληνικών τεχνολογιών θα συνοδευτούν από προγράμματα που θα ενθαρρύνουν τη νεολαία να ασχοληθεί με τις επιστήμες.
Στη σύσκεψη συμμετείχαν ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Τεχνητής Νοημοσύνης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο γενικός γραμματέας Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων Κωνσταντίνος Καράντζαλος και ο εκπαιδευόμενος αστροναύτης Αδριανός Γολέμης.
![]()

