Χωρίς τηλεδιοίκηση στο 99% της γραμμής Αθήνα – Θεσσαλονίκη και με μόνο ένα κέντρο τηλεδιοίκησης, η προηγούμενη κυβέρνηση άφησε τον σιδηρόδρομο το 2019, ανέφερε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κ. Κυρανάκης, σχολιάζοντας προηγούμενη παρέμβαση του κοινοβουλευτικού εκπροσώπου του ΣΥΡΙΖΑ, Ν. Παππά.
Αντί της επανάστασης που λέει ο ΣΥΡΙΖΑ ότι συνέβη επί των ημερών του, η αλήθεια είναι ότι η τηλεδιοίκηση στο τμήμα Αθήνα-Θεσσαλονίκη κάλυπτε 5,6 χιλιόμετρα, δηλαδή το 1%, ενώ μέχρι το 2023 είχαμε 31% λειτουργική τηλεδιοίκηση και σήμερα έχουμε 80%. «Και αν δεν είχε έρθει η σπουδαιότερη κακοκαιρία των τελευταίων ετών ονόματι Daniel […] θα είχαμε 100%» είπε ο κ. Κυρανάκης.
Απαντώντας στην κριτική για το προβλεπόμενο από το νομοσχέδιο σύστημα γεωεντοπισμού, ρώτησε τον κ. Παππά: Δεν θέλετε ένα σύστημα, ώστε να βλέπει ακόμα και ο κάθε πολίτης, όχι μόνο οι διαχειριστές του ΟΣΕ, πού είναι τα τρένα σε πραγματικό χρόνο; Δεν θέλετε ένα σύστημα που να μπορεί να είναι έτοιμο σε μήνες, αντί για μια εικοσαετία; Να είναι ένα σύστημα, το οποίο να μπορεί με ακρίβεια εκατοστών και κάθε δευτερόλεπτο να μεταδίδει την πραγματική θέση ενός τρένου και να δίνει πραγματικά στοιχεία;
Πρόσθεσε, μάλιστα, ότι το σύστημα αυτό έρχεται να καλύψει ένα κενό ανάμεσα στους ραδιοφάρους, το οποίο μπορεί να είναι από ένα έως πέντε χιλιόμετρα, ακανόνιστα. Αν έχουμε και μία βλάβη στο τέλος της περιοχής διοίκησης ενός κέντρου τηλεδιοίκησης, τότε δεν βλέπει ο χειριστής αν είναι πραγματικά κατειλημμένη γραμμή ή αν το τμήμα γραμμής έχει βλάβη.
«Άρα, λοιπόν, αυτό το σύστημα το οποίο φέρνουμε κι εσείς χλευάζετε είναι μια επιπλέον δικλείδα. Η οποία μάλιστα θα λειτουργεί παντού και εκεί που δεν υπάρχει τηλεδιοίκηση», εξήγησε ο κ. Κυρανάκης. Κάλεσε, μάλιστα, τον ΣΥΡΙΖΑ να μην παίζει τον καλό μαθητή της Ευρώπης, που πάει και καρφώνει την Ελλάδα στον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Σιδηροδρόμων, ο οποίος, όπως υπογράμμισε, είχε δώσει πιστοποιητικό ασφάλειας ένα μήνα πριν τα Τέμπη. «Και όταν βάλαμε δύο μηχανοδηγούς σε ένα τρένο υπερταχείας, ο ERA πάλι, είπε όχι», σημείωσε ο κ. Κυρανάκης.
Από την πλευρά του, ο κ. Παππάς αντέτεινε ότι επί ΣΥΡΙΖΑ διορθώθηκε η γραμμή από τη γέφυρα Γοργοπόταμου, ενώ χαρακτήρισε ψευδές ότι η τηλεδιοίκηση ήταν στο 1%. Σχετικά με την τηλεδιοίκηση της Λάρισας, ανέφερε ότι επί ΣΥΡΙΖΑ, λειτουργούσε και ο σταθμάρχης Λαρίσης έβλεπε μέχρι τους Νέους Πόρους, ενώ η κυβέρνηση της ΝΔ δεν έδωσε λίγες χιλιάδες ευρώ για να αποκαταστήσει τη βλάβη που σημειώθηκε τον Ιούλιο του 2019. Για το σύστημα γεωεντοπισμού, επεσήμανε ότι πρέπει να έχει και την πιστοποίηση από τον ERA.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ