Την ερχόμενη Τετάρτη, 11 Ιουνίου, εισάγεται προς επεξεργασία στην αρμόδια κοινοβουλευτική επιτροπή το κατατεθέν νομοσχέδιο του υφυπουργού στον πρωθυπουργό Π. Μαρινάκη με τίτλο «Ενίσχυση της δημοσιότητας και της διαφάνειας στον έντυπο και ηλεκτρονικό τύπο – Τροποποιήσεις ν. 5005/2022 και ν. 3548/2007 και λοιπές διατάξεις».
Όπως αναφέρεται στην αιτιολογική έκθεση του νομοσχεδίου, σκοπός των αξιολογούμενων ρυθμίσεων είναι η αναβάθμιση και ο εξορθολογισμός της λειτουργίας του Μητρώου Έντυπου Τύπου (Μ.Ε.Τ.) και του Μητρώου Ηλεκτρονικού Τύπου (Μ.Η.Τ.), τα οποία συστάθηκαν με τον ν. 5005/2022 (Α’ 236), αξιοποιώντας την εμπειρία από τα δύο πρώτα χρόνια λειτουργίας τους, με στόχο την απλοποίηση των διαδικασιών και τη μείωση των διοικητικών βαρών των επιχειρήσεων τύπου.
Συγχρόνως, εισάγονται διατάξεις που άγουν στον εξορθολογισμό του ν.3548/2007 (Α’ 68), ο οποίος συνδέεται στενά με τον ν. 5005/2022, καθώς στην πράξη αμφότερα τα νομοθετήματα συνεχίζουν να εφαρμόζονται παράλληλα και να αλληλεπιδρούν ως προς τον τοπικό και περιφερειακό τύπο. Προς τούτο, αντικείμενο των αξιολογούμενων ρυθμίσεων αποτελούν, ιδίως, η αποσαφήνιση εννοιών που χρησιμοποιούνται στον ν. 5005/2022, η τροποποίηση των προϋποθέσεων εγγραφής και επανεγγραφής στο Μ.Ε.Τ. και στο Μ.Η.Τ., με στόχο την ενίσχυση των δειγματοληπτικών και επιτόπιων ελέγχων των εγγεγραμμένων εντύπων και ηλεκτρονικού τύπου.
Με το Μέρος Β’ του προτεινόμενου σχεδίου νόμου διευρύνεται το πεδίο εφαρμογής του ν. 5005/2022 με τη συμπερίληψη του αμιγώς ακουστικού περιεχομένου στην έννοια του ηλεκτρονικού τύπου.
Με τις αξιολογούμενες ρυθμίσεις του Μέρους Γ’ εισάγονται τροποποιήσεις στον ν. 3548/2007 και ειδικότερα, διευρύνεται η προθεσμία υποβολής αιτήσεων εγγραφής στο Υπομητρώο Περιφερειακού και Τοπικού Τύπου από έναν (1) σε δύο (2) μήνες, εισάγεται η δυνατότητα άσκησης ένστασης ενώπιον της Γενικής Γραμματείας Επικοινωνίας και Ενημέρωσης (Γ.Γ.Ε.Ε.) σε περίπτωση απόρριψης της αίτησης εγγραφής στο Υπομητρώο, και εξορθολογίζονται οι κυρώσεις για παραβάσεις του ν. 3548/2007.
Με τις αξιολογούμενες ρυθμίσεις του Μέρους Δ’ αντιμετωπίζονται ζητήματα που άπτονται της αρμοδιότητας του Εθνικού Συμβουλίου Ραδιοτηλεόρασης (Ε.Σ.Ρ.). Ειδικότερα, καλύπτεται το νομοθετικό κενό ως προς τη δυνατότητα δικτύωσης μεταξύ ραδιοφωνικών σταθμών, και διευκρινίζεται ότι στην παρ. 1 του άρθρου 40 του ν. 4779/2021 (Α΄ 27) υπάγονται οι συσταθέντες ραδιοφωνικοί σταθμοί πολιτικών κομμάτων που εκπροσωπούνται στη Βουλή.
Με τις αξιολογούμενες ρυθμίσεις του Μέρους Ε΄ αντιμετωπίζεται το ζήτημα του φορολογικού καθεστώτος για τους υποδιανομείς και τους υποπράκτορες τύπου.
Λαμβανομένης υπόψη της εν λόγω συμπερίληψης της Εθνικής Αρχής Κυβερνοασφάλειας στους τεχνολογικούς φορείς, είναι αναγκαία η διευκόλυνση της λειτουργίας της κατά την υλοποίηση και την εν γένει διαχείριση των έργων.
Επίσης, με την αξιολογούμενη ρύθμιση του άρθρου 32 αντιμετωπίζεται το ζήτημα της οργάνωσης και διάρθρωσης των οργανικών μονάδων της Εθνικής Αρχής Κυβερνοασφάλειας, μεταβατικά, έως την έκδοση του προεδρικού διατάγματος που καταρτίζει τον Οργανισμό της Αρχής.
Η αξιολογούμενη ρύθμιση του άρθρου 33 αντιμετωπίζει οργανωτικά ζητήματα της ανώνυμης εταιρείας «ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ Ανώνυμη Εταιρεία» (Η.ΔΙ.Κ.Α. Α.Ε.), λόγω της μη ολοκλήρωσης των διαδικασιών για την πρόσληψη τακτικού προσωπικού.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ