Ο γενικός γραμματέας της Κεντρικής Επιτροπής του ΚΚΕ, Δημήτρης Κουτσούμπας, χαρακτήρισε τον εκλογικό νόμο που προτείνεται ως παπατζή, κατά τη διάρκεια της συζήτησης στη Βουλή για τον νέο κώδικα τοπικής αυτοδιοίκησης. Κατήγγειλε ότι πρόκειται για ένα εκλογικό τζογάρισμα που δεν προσφέρει καμία πραγματική λύση.
Ο κ. Κουτσούμπας τόνισε ότι το νομοσχέδιο δεν φέρνει καμία κοσμογονία, αλλά αποτυπώνει την αντιλαϊκή πολιτική που επικρατεί στην τοπική αυτοδιοίκηση. Επισήμανε την υποστελέχωση των υπηρεσιών, αναφέροντας ότι στις διευθύνσεις πολιτικής προστασίας της Αττικής υπηρετούν μόλις 29 εργαζόμενοι, ενώ η κυβέρνηση διατηρεί απαράδεκτες διατάξεις για τη μονιμοποίηση των εργαζομένων.
Αναρωτήθηκε πού έχουν πάει τα χρήματα που θα έπρεπε να έχουν διατεθεί στους δήμους, επισημαίνοντας ότι η χρηματοδότηση τους είναι μείον, με δική της ευθύνη. Παράλληλα, υπογράμμισε ότι οι δήμοι και οι περιφέρειες καλούνται να δημιουργήσουν το δικό τους ταμείο, ενώ η κυβέρνηση δεν έχει προχωρήσει σε ουσιαστικές χρηματοδοτήσεις.
Επιπλέον, ο Κουτσούμπας ανέφερε ότι οι πολίτες πληρώνουν το 95% των φορολογικών εσόδων του κράτους και ότι η κυβέρνηση ζητά από αυτούς να πληρώσουν και πάλι για τις ίδιες υπηρεσίες. Κατήγγειλε την έλλειψη πρόβλεψης για το προσωπικό των αναπτυξιακών οργανισμών και την ασφυκτική μεταφορά των υπηρεσιών στους δήμους.
Στο τέλος, τόνισε ότι οι προτάσεις που δεν αμφισβητούν τις κυρίαρχες επιλογές είναι απλώς επαναλαμβανόμενες και ότι η δυνατότητα ηλεκτρονικής ψήφου δεν λύνει τα προβλήματα. Κατέληξε λέγοντας ότι η θέση του ΚΚΕ παραμένει η απλή και ανόθευτη αναλογική και ότι οι πολίτες πρέπει να έχουν τη δυνατότητα να συμμετέχουν στις συνεδριάσεις.
![]()

