Η χώρα δεν μπορεί να παραβιάζει ευρωπαϊκούς κανονισμούς, δίνοντας σε ιδιώτες απευθείας αναθέσεις, δήλωσε ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Κυρανάκης, αναφερόμενος στη διαγωνιστική διαδικασία για το συγκοινωνιακό έργο στην ελληνική περιφέρεια. «Η κυβέρνησή σας έχει εκχωρήσει μεταφορικό έργο της ΟΣΥ σε ιδιώτες, κάποιες κοινοπραξίες των ΚΤΕΛ.» Ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Γιώργος Καραμέρος ανέφερε ότι η κυβέρνηση προχωρά σε διαγωνιστική διαδικασία για την παραχώρηση δημόσιου συγκοινωνιακού έργου αστικού και υπεραστικού χαρακτήρα σε ιδιώτες, ενώ ζήτησε διευκρινίσεις σχετικά με την παραχώρηση ηλεκτροκίνητων οχημάτων στους ιδιώτες αναδόχους.
«Για την ελληνική περιφέρεια, εδώ και αρκετές δεκαετίες, εκτελούν συγκοινωνιακό έργο οι ιδιωτικές επιχειρήσεις που ονομάζονται ΚΤΕΛ. Αυτές λειτουργούσαν και εκτελούσαν συγκοινωνιακό έργο και επί των ημερών σας. «Απλά τώρα προκηρύσσεται διαγωνισμός, αντί να δίνονται με απευθείας αναθέσεις.» Ο κ. Κυρανάκης ανέφερε ότι είναι η πρώτη φορά που διενεργείται διαγωνισμός για την ελληνική περιφέρεια και ότι το ελληνικό κράτος θα αποφασίσει πού θα μισθώσει, προσέχοντας πάντα το δημόσιο συμφέρον.
«Υπάρχουν περιοχές της Ελλάδας που δεν έχουν μεγάλο ενδιαφέρον συγκοινωνιακού έργου. Ακόμη και οι λίγοι κάτοικοι κάποιων χωριών, όμως, θα πρέπει να εξυπηρετηθούν. «Το κράτος δεν μπορεί να μείνει αμέτοχο. Θα πρέπει να στηρίξει αυτές τις περιοχές.» Ωστόσο, τα ηλεκτρικά λεωφορεία, που αναφέρονται στη διακήρυξη, αφορούν αστικού τύπου μεταφορές σε είκοσι πόλεις της Ελλάδας, οι οποίες θα προκύψουν μετά την ολοκλήρωση των διαγωνισμών.
Ο κ. Καραμέρος ζήτησε από τον αναπληρωτή υπουργό να εξηγήσει πώς συνδέεται η εναρμόνιση του συγκοινωνιακού έργου με τους στόχους βιώσιμης κινητικότητας, καθώς η διακήρυξη θέτει την ελάχιστη προϋπόθεση του εικοσιπενταετούς κύκλου ζωής των οχημάτων.
Απαντώντας, ο κ. Κυρανάκης υπογράμμισε ότι ο εθνικός νόμος ορίζει ως ανώτατο όριο τα είκοσι επτά έτη, προσθέτοντας ότι «έχουμε μειώσει το όριο στα είκοσι πέντε έτη και σε κάθε περίπτωση κρίνεται ως κριτήριο υψηλότερης βαθμολογίας αν ένας υποψήφιος ανάδοχος φέρει μια προσφορά με νεότερης γενιάς λεωφορεία».
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
![]()
