Κυριάκος Μητσοτάκης: Τα σχέδια ανάπτυξης της Δυτικής Ελλάδας ξεκινούν το φθινόπωρο με 420 παρεμβάσεις

Κυριάκος Μητσοτάκης: Τα σχέδια ανάπτυξης της Δυτικής Ελλάδας ξεκινούν το φθινόπωρο με 420 παρεμβάσεις

Στόχος μας είναι «μια Ελλάδα που σήμερα προχωρά ενωμένη και χτίζει το αύριο με αυτοπεποίθηση και δικαιοσύνη», επισημαίνει ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης σε συνέντευξή του στην εφημερίδα «Πελοπόννησος». Αναφέρει ότι η ολοκλήρωση του αυτοκινητόδρομου Πάτρα-Πύργος αποτελεί την αρχή ενός ευρύτερου αναπτυξιακού σχεδίου για τη Δυτική Ελλάδα, τονίζοντας ότι η κυβέρνηση στρέφει την προσοχή της στους τρεις νομούς της περιοχής – Αχαΐα, Ηλεία και Αιτωλοακαρνανία – με στοχευμένες δημόσιες επενδύσεις σε υποδομές, τουρισμό, ενέργεια και παραγωγή.

Υπογραμμίζοντας ότι η Δυτική Ελλάδα αλλάζει σελίδα με σχέδιο, επενδύσεις και έργα που ήδη αποδίδουν καρπούς, αναφέρει ότι η ολοκλήρωση του αυτοκινητόδρομου Πατρών-Πύργου στις 30 Νοεμβρίου αποτελεί «τομή» για την περιοχή, με πολλαπλά οφέλη σε τουρισμό, οικονομία και προσβασιμότητα, αλλά και το εφαλτήριο μιας ευρύτερης αναπτυξιακής στρατηγικής.

Ο πρωθυπουργός προαναγγέλλει εκσυγχρονισμό του αεροδρομίου Αράξου, διαβεβαιώνει ότι θα προχωρήσει η υποπαραχώρηση των λιμανιών Πάτρας και Κατάκολου για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας, καθώς και ότι το φθινόπωρο θα εξαγγείλει από την Πάτρα 420 παρεμβάσεις που περιλαμβάνονται στα Τοπικά Σχέδια Ανάπτυξης, με επίκεντρο την ενίσχυση της παραγωγικής βάσης, της καινοτομίας και της περιφερειακής σύγκλισης. «Δεν υπάρχουν υποδεέστερες περιφέρειες», τονίζει, διαβεβαιώνοντας ότι στόχος της κυβέρνησης είναι κάθε πολίτης να έχει τις ίδιες ευκαιρίες στον τόπο του.

Όπως επισημαίνει ο πρωθυπουργός, στον τομέα της απασχόλησης ολόκληρη η χώρα έχει κάνει πολύ σημαντικά βήματα αλλά η Δυτική Ελλάδα έχει πραγματοποιήσει ένα μεγάλο άλμα. «Σας θυμίζω ότι η ανεργία από το 26,6% το 2019, κινείται φέτος στο 10%. Έχει, δηλαδή, μειωθεί κατά 15,6%, ποσοστό διπλάσιο από το σύνολο της χώρας».

Αναλυτικά στη συνέντευξή του στην εφημερίδα Πελοπόννησος, ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης αναφέρει:

ΕΡ: Η Πατρών-Πύργου στις 30 Νοεμβρίου ολοκληρώνεται και, πράγματι, «μια μεγάλη εκκρεμότητα κλείνει», όπως είπατε. Η Δυτική Ελλάδα, όμως, έχει μείνει πολύ πίσω έχοντας ανάγκη και από άλλες δημόσιες επενδύσεις, αλλά και από ιδιωτικές. Ποιος είναι ο σχεδιασμός της κυβέρνησης; Τι να περιμένουμε;

ΑΠ: Πράγματι, η αίσθηση ότι η Δυτική Ελλάδα έχει μείνει πίσω είναι και ο λόγος που αυτή η κυβέρνηση έχει στρέψει την προσοχή της στους τρεις νομούς της. Η Αχαΐα, Ηλεία και η Αιτωλοακαρνανία διαθέτουν φυσική ομορφιά, πλούσια ιστορική και πολιτισμική κληρονομιά και ισχυρή παραγωγική βάση. Με τον σωστό σχεδιασμό που ήδη υλοποιείται, τα πλεονεκτήματα αυτά μπορούν να γίνουν εφαλτήρια ανάπτυξης.

Αιχμή της πορείας αυτής αποτελεί, βεβαίως, η λειτουργία του αυτοκινητόδρομου Πατρών-Πύργου. Ένα έργο που μειώνει τις αποστάσεις, ενισχύει την ασφάλεια και διευκολύνει την προσβασιμότητα. Όπως έγινε, λοιπόν, και με την Ιονία Οδό, το αποτύπωμά του στον τουρισμό και στην οικονομία αναμένεται έντονο.

Η εμβληματική αυτή παρέμβαση, πάντως, είναι μόνο η αρχή. Γιατί σε συνεργασία με την αυτοδιοίκηση, προχωρούν σημαντικές δράσεις με κεντρικό στόχο την ενίσχυση της παραγωγικής δραστηριότητας.

Αναφέρω, για παράδειγμα, την αναβάθμιση των συνδέσεων του αυτοκινητόδρομου με τη βιομηχανική περιοχή των Πατρών και με το αεροδρόμιο του Αράξου, το οποίο, άλλωστε, σύντομα θα εκσυγχρονιστεί.

Εξελίσσεται, επίσης, ο διαγωνισμός για την υποπαραχώρηση της δραστηριότητας της κρουαζιέρας στα λιμάνια του Κατάκολου και της Πάτρας. Στο δεύτερο, μάλιστα, έχει ήδη ολοκληρωθεί η χωροθέτηση της μαρίνας και «τρέχει» η διαδικασία έκδοσης του masterplan.

Όλα αυτά δεν γίνονται τυχαία. Οι καλύτερες συνδέσεις των λιμανιών με τα κέντρα διανομής ανοίγουν νέες δυνατότητες στη μεταποίηση, τα logistics και τη βιομηχανία, προσελκύοντας επενδύσεις και δημιουργώντας το πλαίσιο για να εγκατασταθούν εδώ ακόμη περισσότερες επιχειρήσεις.

Την ίδια στιγμή, βέβαια, η περιφέρεια αντιμετωπίζει πολλές προκλήσεις, με πρώτη την κλιματική αλλαγή. Έτσι, και στους τρεις νομούς προχωρούν παρεμβάσεις για την αντιπλημμυρική προστασία και τη διαχείριση υδάτων, απορριμμάτων και αποβλήτων.

ΕΡ: Όλες οι μελέτες (ΙΟΒΕ, ΤτΕ, ΕΛΙΑΜΕΠ, Δείκτης Περιφερειακής Ανταγωνιστικότητας – RCI κλπ) καταδεικνύουν ότι παρά τους θετικούς συνολικούς ρυθμούς ανάπτυξης της χώρας, σε σειρά περιφερειών εξακολουθούν να καταγράφονται σοβαρές αποκλίσεις. Μεταξύ αυτών και στη Δυτική Ελλάδα. Ποια είναι η στρατηγική σας για την ενίσχυση της περιφερειακής σύγκλισης και την κάλυψη των ανισοτήτων;

ΑΠ: Το φθινόπωρο θα παρουσιαστούν τα Τοπικά Σχέδια Ανάπτυξης της Δυτικής Ελλάδας που περιλαμβάνουν 420 παρεμβάσεις. Ενώ στο τέλος του έτους θα ανακοινώσουμε την πλήρη εθνική μας στρατηγική.

Το όραμά μας είναι μια πατρίδα όπου η κάθε περιοχή θα έχει τη δική της ταυτότητα και δυναμική. Με την ανάπτυξη να μη σημαίνει εγκατάλειψη της παραδοσιακής οικονομικής δομής, αλλά προσαρμογή της στη σύγχρονη εποχή.

Βέβαια, το σημαντικότερο όπλο σε αυτήν την αναμέτρηση είναι η μόνιμη αύξηση των εισοδημάτων όλων των πολιτών. Υπενθυμίζω ότι ο κατώτατος μισθός αυξήθηκε από τα 650 στα 880 ευρώ, σημαντικά πάνω από την άνοδο του πληθωρισμού και μέχρι το 2027 θα φτάσει τα 950 ευρώ.

Παράλληλα, τα τελευταία έξι χρόνια επιστρέφουμε σταθερά μέρισμα της συλλογικής ανάπτυξης στην κοινωνία και ιδιαίτερα στους πλέον ευάλωτους.

Loading

Play