Νέα προοπτική για τους κινητήρες εσωτερικής καύσης μετά το 2035: Δηλώσεις Τζιτζικώστα στη Handelsblatt

Νέα προοπτική για τους κινητήρες εσωτερικής καύσης μετά το 2035: Δηλώσεις Τζιτζικώστα στη Handelsblatt

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανοίγει την πόρτα για την παραγωγή κινητήρων εσωτερικής καύσης και μετά το 2035, έτος το οποίο είχε αρχικά καθοριστεί ως καταληκτικό σημείο για την συγκεκριμένη τεχνολογία στην Ευρώπη. Ο Έλληνας Επίτροπος αρμόδιος για τις Μεταφορές Απόστολος Τζιτζικώστας δήλωσε στην Handelsblatt: «Είμαστε ανοιχτοί σε όλες τις τεχνολογίες».

Σε επιστολή του προς την πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, ο καγκελάριος Φρίντριχ Μερτς είχε ζητήσει η Επιτροπή, στην αναθεώρηση των ορίων εκπομπών του στόλου από το 2035 και μετά, να λάβει υπόψη και τους «εξαιρετικά αποδοτικούς» κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Ερωτώμενος εάν η ΕΕ θα επιτρέψει όχι μόνο τα υβριδικά αυτοκίνητα, αλλά και τους συμβατικούς κινητήρες καύσης, ο κ. Τζιτζικώστας επισήμανε την ανάγκη να διασφαλιστεί η ανταγωνιστικότητα της Ευρώπης και η βοήθεια στην ευρωπαϊκή βιομηχανία για τη διατήρηση του τεχνολογικού της προβαδίσματος. Επιπλέον, ανέφερε ότι η επιστολή του καγκελάριου Μερτς έχει γίνει «πολύ θετικά δεκτή» και η Επιτροπή θα συμπεριλάβει «όλες τις τεχνολογικές εξελίξεις» στον νέο κανονισμό, συμπεριλαμβανομένων των προηγμένων βιοκαυσίμων.

Αυτό είναι κρίσιμο για να καταστεί δυνατή μια «οικονομικά βιώσιμη και κοινωνικά δίκαιη» μετάβαση σε κλιματικά ουδέτερα συστήματα, υπογράμμισε ο κ. Τζιτζικώστας, ενώ άλλοι αξιωματούχοι της Επιτροπής επιβεβαίωσαν την πρόθεση να επιτραπεί η χρήση παραδοσιακών κινητήρων εσωτερικής καύσης, εφόσον χρησιμοποιούν βιοκαύσιμα ή ηλεκτρονικά καύσιμα.

Loading

Play