Στις Βρυξέλλες, κατά τη διάρκεια του Συμβουλίου Υπουργών Παιδείας της Ευρωπαϊκής Ένωσης, η Υπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, Σοφία Ζαχαράκη, ανακοίνωσε την εισαγωγή ενός ολοκληρωμένου κανονιστικού πλαισίου για την ασφαλή και υπεύθυνη χρήση της Τεχνητής Νοημοσύνης (ΤΝ) στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
Η Υπουργός ενημέρωσε τους Ευρωπαίους ομολόγους της σχετικά με την Υπουργική Απόφαση που υπέγραψε μαζί με τον υπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρη Παπαστεργίου, στο πλαίσιο της στρατηγικής της Κυβέρνησης για έναν σύγχρονο και ασφαλή ψηφιακό μετασχηματισμό της εκπαίδευσης. Η Ελλάδα γίνεται μία από τις πρώτες χώρες της Ε.Ε. που θεσπίζει κανονιστικό πλαίσιο για την Τεχνητή Νοημοσύνη στα σχολεία.
Σκοπός της πολιτικής ηγεσίας είναι η ΤΝ να χρησιμοποιείται με σεβασμό στα προσωπικά δεδομένα των μαθητών και με αυστηρούς κανόνες διαφάνειας, ενισχύοντας τον παιδαγωγικό ρόλο του εκπαιδευτικού. Η υπουργός τόνισε την ανάγκη για υπευθυνότητα και ανθρώπινη εποπτεία στη χρήση της ΤΝ στην εκπαίδευση.
Στο Συμβούλιο, συζητήθηκε επίσης η προετοιμασία των εκπαιδευτικών συστημάτων για τις προκλήσεις της νέας εποχής, με έμφαση στις βασικές δεξιότητες των μαθητών. Η Σοφία Ζαχαράκη υπογράμμισε τη σημασία της κριτικής σκέψης και της προστασίας από την παραπληροφόρηση, καθώς και την αναβάθμιση των δεξιοτήτων των μαθητών.
Η Υπουργός αναφέρθηκε επίσης στον Εθνικό Διάλογο για το Νέο Λύκειο και το Εθνικό Απολυτήριο, με στόχο ένα σύστημα αξιολόγησης που θα προετοιμάζει καλύτερα τους νέους για την ανώτατη εκπαίδευση και την αγορά εργασίας.
![]()

