«Σταδιακή αποψίλωση των τρόλεϊ: Νέα εποχή για δημόσιες συγκοινωνίες με χαμηλότερο κόστος και καλύτερες υπηρεσίες»

«Σταδιακή αποψίλωση των τρόλεϊ: Νέα εποχή για δημόσιες συγκοινωνίες με χαμηλότερο κόστος και καλύτερες υπηρεσίες»

«Με λιγότερο κόστος θα έχουμε καλύτερη υποδομή, καλύτερες υπηρεσίες, με περισσότερα πιο φθηνά δρομολόγια, πιο πυκνά, με λιγότερη αναμονή στη στάση πιο καθαρά λεωφορεία».

Αυτό δήλωσε στη Βουλή, ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών, Κωνσταντίνος Κυρανάκης, απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή της Νέας Αριστεράς, Νάσου Ηλιόπουλου. Ο τελευταίος έκανε λόγο για απουσία στρατηγικού σχεδίου και επιστημονικών μελετών για την αντικατάσταση των τρόλεϊ, αμφισβητώντας τα στοιχεία για το κόστος των νέων ηλεκτρικών λεωφορείων.

«Οι αριθμοί είναι αμείλικτοι. Για κάθε χιλιόμετρο που εκτελεί ο σημερινός στόλος των τρόλεϊ, οι φορολογούμενοι πληρώνουν περίπου 5,5 ευρώ. Για κάθε χιλιόμετρο που εκτελεί ένα ηλεκτρικό λεωφορείο, οι φορολογούμενοι πληρώνουν περίπου 2,5 ευρώ.» Απάντησε ο κ. Κυρανάκης, διευκρινίζοντας ότι η απόσυρση των τρόλεϊ θα γίνει σταδιακά. «Δεν έχουμε πει ότι θα έχουμε πλήρη αποψίλωση των γραμμών τρόλεϊ από τον στόλο. Θα μείνουν για κάποια χρόνια αυτά που έχουν χρόνο ζωής και θα πυκνώσουν σε δρομολογιακές γραμμές, οι οποίες θα είναι σε ευθείες, όπως Συγγρού, Κηφισίας, Πειραιώς, σε μια σειρά ευθείες που δεν έχουν τόσο μεγάλη όχληση τα καλώδια και ταυτόχρονα θα αντικατασταθούν τα υπόλοιπα δρομολόγια με περισσότερα λεωφορεία», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Επιπλέον, υπογράμμισε ότι από τα χρήματα που έχουν εξασφαλιστεί από ευρωπαϊκά προγράμματα, μπορεί να επιτευχθεί η αγορά τριών ηλεκτρικών λεωφορείων για κάθε δύο νέας γενιάς τρόλεϊ, μειώνοντας το κόστος για τους φορολογούμενους. Ο κ. Κυρανάκης διαβεβαίωσε ότι καμία θέση εργασίας δεν θα χαθεί και ότι όλοι οι εργαζόμενοι θα απορροφηθούν από τον ΟΣΥ (Οδικές Συγκοινωνίες, ΑΕ).

Σχολιάζοντας τις αντιδράσεις των συνδικαλιστικών σωματείων, ο κ. Κυρανάκης ανέφερε ότι έχει γίνει διαβούλευση, ενώ άφησε αιχμές για την προέλευση ορισμένων όσων του μεταφέρονται. «Αυτά που έρχονται και μου λένε διάφορα σωματεία, τα ίδια ακριβώς τα βλέπω και σε προσπέκτους συγκεκριμένου κατασκευαστή οχημάτων».

«Με λιγότερο κόστος θα έχουμε καλύτερη και φθηνότερη υποδομή, καλύτερες υπηρεσίες, με καλύτερη, φθηνότερη υποδομή.» Αυτό σημαίνει πιο πολλά δρομολόγια, πιο πυκνά, λιγότερη αναμονή στις στάσεις, πιο καθαρά λεωφορεία, κατέληξε ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών.

Loading

Play