Στρατηγικές αποκλεισμού των μη φιλικών ΜΜΕ κατά τη συνέντευξη Τύπου του Μητσοτάκη

Στρατηγικές αποκλεισμού των μη φιλικών ΜΜΕ κατά τη συνέντευξη Τύπου του Μητσοτάκη

Αναλύουμε τις κυβερνητικές τακτικές απέναντι στα μη φιλικά ΜΜΕ στη ΔΕΘ και τις επιπτώσεις στην πολιτική διαφάνεια. Αλγεινές εντυπώσεις προκάλεσε για μια ακόμη χρονιά η κυβερνητική στρατηγική που αποτρέπει τη συμμετοχή της πλειονότητας των αντιπολιτευτικών ΜΜΕ στις ερωτήσεις κατά τη διάρκεια της συνέντευξης Τύπου του Κυριάκου Μητσοτάκη στη ΔΕΘ. Οι κυβερνητικές τακτικές επαναλήφθηκαν και φέτος, με αποτέλεσμα τη διαμαρτυρία της εκπροσώπου του Ριζοσπάστη, η οποία κατήγγειλε για τρίτη συνεχή χρονιά την απουσία ερωτήσεων από την εφημερίδα της. Επιπλέον, η προσπάθεια του Παύλου Μαρινάκη να καταστείλει τη διαμαρτυρία της συναδέλφου του, υποστηρίζοντας ότι δεν είχε τον λόγο, αναδεικνύει την ένταση της κατάστασης.

Ελάχιστα ήταν τα μη φιλικά προς την κυβέρνηση ΜΜΕ που είχαν τη δυνατότητα να υποβάλουν ερωτήσεις, γεγονός που αποδείχθηκε ότι ήταν απλώς προσχηματικό. Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η ερώτηση εκπροσώπου της Εφημερίδας των Συντακτών για τη μείωση του ΦΠΑ σε τρόφιμα και φάρμακα, στην οποία ο πρωθυπουργός αρνήθηκε κατηγορηματικά να απαντήσει. Στην πράξη, οι δύο μόνο ερωτήσεις που δόθηκαν σε μη φιλικά ΜΜΕ παρέμειναν χωρίς ουσιαστική απάντηση.

Αξιοσημείωτο είναι ότι όσο πιο φιλοκυβερνητικό είναι ένα μέσο, τόσο περισσότερες πιθανότητες έχει να επιλεγεί για ερώτηση. Η κυβέρνηση εφάρμοσε και μια ακόμα στρατηγική για να ελέγξει τις ερωτήσεις, επιλέγοντας δημοσιογράφους που εργάζονται και για την ΕΡΤ, οι οποίοι θεωρούνται ιδιαίτερα φιλικοί προς αυτήν. Με την καθοδήγηση του κυβερνητικού εκπροσώπου Παύλου Μαρινάκη, ο πρωθυπουργός κινήθηκε σε ήρεμα νερά, χωρίς να αισθανθεί πραγματική πίεση να απαντήσει σε ζητήματα που έχουν πλήξει σοβαρά την κυβέρνηση.

Πηγή περιεχομένου: in.gr

Loading

Play