Μνημόνιο συνεργασίας για την ενίσχυση της συμπερίληψης, της ανθεκτικότητας και του χρηματοοικονομικού εγγραμματισμού, καθώς και για την καλλιέργεια υπεύθυνων και ενεργών πολιτών στα ελληνικά σχολεία υπέγραψαν σήμερα, Πέμπτη, στο υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού και η ActionAid.
Όπως αναφέρεται σε σχετικό δελτίο Τύπου, η συμφωνία επισφραγίζει μια θεσμική συνεργασία ετών μεταξύ των δύο πλευρών και αναδεικνύει την προσήλωση του υπουργείου στην ενδυνάμωση των μαθητών και των εκπαιδευτικών. Το μνημόνιο συνεργασίας, που ενισχύει υπάρχουσες πρωτοβουλίες, υπεγράφη από την υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, Σοφία Ζαχαράκη, και τη γενική διευθύντρια της ActionAid στην Ελλάδα, Εύα Πολυζωγοπούλου, παρουσία στελεχών και εκπροσώπων των δύο φορέων.
«Η εκπαίδευση είναι ο χώρος όπου χτίζεται η κοινωνία του αύριο. Με τη σύμπραξή μας με την ActionAid, ενώνουμε τις δυνάμεις μας για να καλλιεργήσουμε στα παιδιά μας αξίες και δεξιότητες ζωής», δήλωσε η κ. Ζαχαράκη, προσθέτοντας ότι «θέλουμε να στηρίξουμε τους εκπαιδευτικούς μας και να δώσουμε σε κάθε μαθητή και μαθήτρια τα εφόδια να συμμετέχουν ενεργά, να σκέφτονται κριτικά και να ενεργούν υπεύθυνα». Η υπουργός υπογράμμισε τη σημασία ενός σχολείου που εμπνέει εμπιστοσύνη και καλλιεργεί την αίσθηση της κοινότητας.
Από την πλευρά της, η Γενική Διευθύντρια της ActionAid στην Ελλάδα, Εύα Πολυζωγοπούλου, χαρακτήρισε τη συνεργασία με το υπουργείο «κομβική» και σημείωσε ότι «έρχεται σε μια εποχή που η εκπαίδευση καλείται να απαντήσει σε πρωτόγνωρες προκλήσεις και να διαμορφώσει πολίτες με ενσυναίσθηση και υπευθυνότητα». Ανέφερε ότι «μαζί μπορούμε να συμβάλουμε σε ένα σχολείο που μαθαίνει, εξελίσσεται και ενώνει».
Οι πέντε στρατηγικοί άξονες του μνημονίου περιλαμβάνουν:
– Ενεργός Πολιτειότητα: επιμορφώσεις εκπαιδευτικών και δράσεις για την ενίσχυση της συμμετοχής των νέων στα κοινά, με βιωματικές και συμμετοχικές μεθόδους.
– Συμπερίληψη μέσω του αθλητισμού: προώθηση μεθοδολογίας για τη διαμόρφωση ενός συμπεριληπτικού σχολικού περιβάλλοντος.
– Οικονομικός Αλφαβητισμός: προγράμματα για τη σωστή διαχείριση πόρων και την καλλιέργεια δεξιοτήτων ζωής.
– Ανθεκτικότητα και ετοιμότητα για φυσικές καταστροφές: ανάπτυξη βιωματικού εκπαιδευτικού υλικού για την ενδυνάμωση των μαθητών.
– Ευρύτερη συνεργασία μεταξύ υπουργείου και οργανώσεων της Κοινωνίας των Πολιτών: ενίσχυση της διατομεακής συνεργασίας.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
![]()
