Βουλή: Β. Κικίλιας – Ασφάλεια και εξυπηρέτηση πολιτών στην επικαιρότητα

Βουλή: Β. Κικίλιας – Ασφάλεια και εξυπηρέτηση πολιτών στην επικαιρότητα

Στον καθοριστικό ρόλο του νέου επιχειρησιακού βραχίονα που θεσπίζεται με το νομοσχέδιο του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής «Εποπτική Μονάδα Ασφάλειας Λιμένων και Πλοίων και άλλες διατάξεις» αναφέρθηκε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Βασίλης Κικίλιας, μιλώντας στην Ολομέλεια της Βουλής, όπου συζητείται και ψηφίζεται σήμερα το νομοσχέδιο.

«Ο επιχειρησιακός αυτός βραχίονας ο οποίος δημιουργείται, είναι επιβεβλημένος. Ο ρόλος του είναι επιτελικός, στρατηγικός και πολύ κρίσιμος για τα λιμάνια μας, για την ακτοπλοΐα και για την ασφάλεια των συμπολιτών μας», δήλωσε ο κ. Κικίλιας, προσθέτοντας ότι η εποπτική μονάδα θα έχει αρμοδιότητα ελέγχου και στους παραχωρησιούχους των λιμένων, τόσο προληπτικά όσο και ουσιαστικά, για την τήρηση των μέτρων ασφάλειας και των όρων των συμβάσεων.

Ιδιαίτερη αναφορά έκανε στην εξυπηρέτηση και στην ασφάλεια των ατόμων με αναπηρίες που ταξιδεύουν με πλοία, επισημαίνοντας τη στενή και διαρκή συνεργασία με την ΕΣΑμεΑ για την αντιμετώπιση πρακτικών προβλημάτων προσβασιμότητας. «Έχω πολύ υψηλού επιπέδου συνεργασία με την ΕΣΑμεΑ σε ό,τι έχει να κάνει με την εκπαίδευση, με τα μεγάλα και σύγχρονα πλοία που διαθέτουν ανελκυστήρες, αλλά και με τα παλαιότερα πλοία στα πορθμεία», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Ο υπουργός είπε ότι πρόκειται για ένα μικρό, ευέλικτο και συγκεκριμένο νομοσχέδιο με καθαρά επιχειρησιακό και προληπτικό χαρακτήρα, το οποίο δεν θα έπρεπε να αποτελεί πεδίο στείρας αντιπαράθεσης. «Η πεμπτουσία της δημοκρατίας είναι να μπορούμε να συνθέτουμε, να παίρνουμε ό,τι καλύτερο υπάρχει από την εμπειρία και τη γνώση όλων», σημείωσε.

Παράλληλα, ανέδειξε την ευρύτερη στρατηγική σημασία του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για την οικονομία και τη νησιωτικότητα, επισημαίνοντας ότι ο τουρισμός, η ναυτιλία, οι υπηρεσίες και οι επενδύσεις αποτελούν βασικούς πυλώνες του εθνικού προϊόντος. Σημείωσε, δε, ότι αμέσως μετά την ανάληψη των καθηκόντων του προχώρησε σε πάνω από 1.000 έκτακτους ελέγχους στην ακτοπλοΐα, επισημαίνοντας ωστόσο την ανάγκη για μια μόνιμη, θεσμική δομή που θα μπορεί να αξιολογεί συνολικά το αποτύπωμα των ελέγχων και να σχεδιάζει στρατηγικές παρεμβάσεις.

Κλείνοντας, υπογράμμισε ότι η κριτική είναι καλοδεχούμενη και βοηθά στη βελτίωση των πολιτικών, χωρίς όμως να αναστέλλει την ευθύνη της Πολιτείας να εγγυάται την ασφάλεια και την αξιοπρέπεια των πολιτών. «Οι πολίτες είναι πάνω απ’ όλους», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Κικίλιας.

Ο εισηγητής της Νέας Δημοκρατίας, Φίλιππος Φόρτωμας, τόνισε ότι «ο στόχος της ασφάλειας των λιμενικών εγκαταστάσεων και ακτοπλοϊκών μεταφορών σύμφωνα με τα πλέον σύγχρονα πρότυπα ασφαλείας επιτυγχάνεται με την ΕΠΙΜΑΛΠ», η οποία θα έχει αποτελεσματικές εποπτικές, επιτελικές και συντονιστικές αρμοδιότητες.

Ο εισηγητής του ΠΑΣΟΚ, Σταύρος Μιχαηλίδης, εξέφρασε ανησυχία για την απουσία κεντρικού σχεδιασμού λιμενικής πολιτικής και την επιδίωξη της κυβέρνησης να συγκεντρώσει τον έλεγχο στα «περισσεύματα» κρατικής παρέμβασης. Ο ειδικός αγορητής του ΣΥΡΙΖΑ, Αλέξανδρος Μεϊκόπουλος, κατήγγειλε ότι το νομοσχέδιο αποτυπώνει τον ανορθολογισμό της πολιτικής του υπουργείου.

Η ειδική αγορήτρια της Πλεύσης Ελευθερίας, Τζώρτζια Κεφαλά, επεσήμανε ότι με το νομοσχέδιο υποβαθμίζεται η εποπτική και ελεγκτική εξουσία, «ενώ η κυβέρνηση μετατρέπει τη χώρα σε βιομηχανική και στρατιωτική ζώνη».

Loading

Play