Δεκαεννέα πρώην οδηγοί της F1, συμπεριλαμβανομένου ενός παγκόσμιου πρωταθλητή – Τζένσον Μπάτον – και μερικών διασημοτήτων όπως οι Μικ Σουμάχερ και Σεμπαστιάν Μπουρντέ, θα βρίσκονται στην εκκίνηση του αγώνα «24 Ώρες του Λε Μαν».
Τον 20ό αιώνα, όταν οι σεζόν αποτελούνταν από μόνο δώδεκα Grand Prix, και μερικές φορές λιγότερα, θρύλοι των αγώνων όπως οι Χαούαν Μανυέλ Φάνχιο, Τζιμ Κλαρκ και Τζάκι Στιούαρτ συμπεριέλαβαν το Le Mans στα προγράμματά τους, στα μέσα της σεζόν της F1.
Αλλά από την έναρξη του παγκόσμιου πρωταθλήματος το 1950, μόνο πέντε έχουν κερδίσει τόσο το Le Mans όσο και το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα F1: οι Μάικ Χάουθορν, Γιόχεν Ριντ, Φιλ Χιλ (ο μόνος που το έκανε την ίδια χρονιά, το 1961), Γκρέαμ Χιλ και Φερνάντο Αλόνσο.
Αύριο (15/6), ένας ακόμα μπορεί να ενταχθεί σε αυτόν τον πολύ κλειστό κύκλο: ο Τζένσον Μπάτον, παγκόσμιος πρωταθλητής της F1 το 2009, αγωνίζεται στο Le Mans με μια Cadillac για την Team Jota, προβάλει σαν ένα σοβαρό αουτσάιντερ σε αυτή την έκδοση του 2025. Ο Μπάτον, με δεκαπέντε νίκες στην F1, είναι τώρα 45 ετών. Από τους 19 πρώην οδηγούς F1 στη εκκίνηση, νικητές Grand Prix, είναι μόλις… δύο. Εκτός από τον Μπάτον, είναι ο Πολωνός οδηγός Ρόμπερτ Κούμπικα, ο οδηγός της Ferrari Νο. 83, που έχει κερδίσει μόνο ένα από τα 99 Grand Prix στα οποία έχει αγωνιστεί: το 2008 στον Καναδά, με την BMW-Sauber.
Μερικοί όμως, που πέρασαν χωρίς να πανηγυρίσουν στην F1, έχουν γίνει αστέρες αντοχής. Ανάμεσά τους, ο Σεμπαστιάν Μπουεμί, ο πιο επιτυχημένος οδηγός στο Le Mans, με τέσσερις τίτλους με την Toyota (2018, 2019, 2020, 2022). Οι Μπρέντον Χάρτλεϊ και Καμούι Κομπαγιάσί εκμεταλλεύτηκαν επίσης τα χρόνια κυριαρχίας της Toyota για να προσθέσουν τα ονόματά τους στη λίστα των νικητών.
Ο Αντόνιο Τζιοβινάτσι, ο επίσημος οδηγός της Ferrari, κέρδισε την εκατονταετηρίδα του 2023. Ο Σεμπαστιάν Μπουρντέ, που κατάγεται από το Λε Μαν και έχει συμμετάσχει σε 27 GP της F1, θα έχει μαζί του τους Τζένσον Μπάτον και Ερλ Μπάμπερ στην Cadillac Νο. 38.
Λόγω του οικογενειακού του ιστορικού, ο Μικ Σουμάχερ απολαμβάνει επίσης ισχυρή δημόσια υποστήριξη. Ο γιος του Μίκαελ, επτά φορές παγκόσμιου πρωταθλητή της F1, πέρασε δύο σεζόν στην πρώτη κατηγορία, χωρίς πειστικά αποτελέσματα. Αλλά στο Λε Μαν, η δημοτικότητά του θα ενισχυθεί καθώς οδηγεί μια Alpine, τη γαλλική μάρκα που δεν έχει κερδίσει στο Λα Σαρτ από το 1978. Ο Μίκαελ Σουμάχερ, «εξαφανισμένος» μετά από ένα ατύχημα στο σκι το 2013, είχε αγωνιστεί στο Λε Μαν μόνο μία φορά, το 1991.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ