Αϊβάζογλου: «Δημιουργία μιας νέας ευρωπαϊκής μπασκετικής λίγκας σε προχωρημένο στάδιο»

Αϊβάζογλου: «Δημιουργία μιας νέας ευρωπαϊκής μπασκετικής λίγκας σε προχωρημένο στάδιο»

Ο γενικός διευθυντής του NBA Europe, Γιώργος Αϊβάζογλου, αναφέρθηκε αναλυτικά -μιλώντας στην ισπανική εφημερίδα AS- στην πορεία του μεγάλου project που ετοιμάζει το NBA για την ευρωπαϊκή αγορά, επισημαίνοντας ότι το εγχείρημα βρίσκεται σε ώριμη φάση, με συζητήσεις και διαδικασίες που προχωρούν με γρήγορο ρυθμό.

Ο επίτροπός μας, Άνταμ Σίλβερ, και ο Γενικός Γραμματέας της FIBA, Ανδρέας Ζαγκλής, εργάζονται ακούραστα από τον Μάρτιο. Βρισκόμαστε σε προχωρημένο στάδιο αυτής της διερευνητικής φάσης. Ο ίδιος, περιγράφοντας την πρόοδο που έχει γίνει από την άνοιξη, τόνισε ότι η JP Morgan και η Raine έχουν αναλάβει συμβουλευτικό ρόλο από το καλοκαίρι, με τις επαφές να περιλαμβάνουν ομάδες, επενδυτές και διάφορους οργανισμούς.

Για το αρχικό format της λίγκας, ο Αϊβάζογλου σημείωσε ότι στόχος είναι η πρεμιέρα το φθινόπωρο του 2027: Θέλουμε να ξεκινήσουμε με 16 ομάδες, δώδεκα από τις οποίες θα είναι μόνιμα franchise και οι άλλες τέσσερις θα πρέπει να προκριθούν.

Αναφορικά με τις απόψεις ότι το NBA στοχεύει περισσότερο σε μεγάλες πόλεις παρά σε υφιστάμενους συλλόγους, ο Αϊβάζογλου ήταν ξεκάθαρος: Απορρίπτω την ιδέα ότι εστιάζει μόνο στις πόλεις και όχι στις ομάδες. Πιστεύω ότι υπάρχει μια υγιής ισορροπία.

Στη συνέχεια ανέλυσε το σκεπτικό του, τονίζοντας ότι το ευρωπαϊκό μπάσκετ δεν συνειδητοποιεί την αξία που θα έπρεπε να έχει. Είναι το δεύτερο πιο δημοφιλές άθλημα, με 270 εκατομμύρια οπαδούς, αλλά η συνεισφορά των πρωταθλημάτων δεν υπερβαίνει το 0,5% της αθλητικής βιομηχανίας.

Ερωτηθείς για την πιθανή παρουσία Ρεάλ και Μπαρτσελόνα, απάντησε: Είναι δύο από τις μεγαλύτερες ομάδες στον κόσμο… Θέλουμε να συνεργαστούμε με μερικές από τις καλύτερες και μεγαλύτερες brands στην Ευρώπη και τον κόσμο.

Για το ενδεχόμενο συμφωνίας με την Ευρωλίγκα, υπογράμμισε πως οι δύο πλευρές βρίσκονται σε διαρκή επαφή: Παραμένουμε ανοιχτοί σε συζήτηση. Έχουμε συναντηθεί αρκετές φορές τους τελευταίους έξι μήνες.

Αναφερόμενος στο οικονομικό κομμάτι, ο Αϊβάζογλου δήλωσε με βεβαιότητα: Ναι, 100%. Μπορούμε να πολλαπλασιάσουμε τα έσοδα. Αλλά χρειάζεται να αναζωπυρώσουμε το πάθος στη βάση της πυραμίδας.

Το NBA, όπως είπε, μπορεί να φέρει ένα πιο ευρύ και ποικιλόμορφο κοινό, αξιοποιώντας το brand, τα media και τον τρόπο αφήγησης που έχει ήδη καθιερώσει στις ΗΠΑ.

Loading

Play