Πρόδρομος του «Ράλι Ακρόπολις» υπήρξε το «Ελληνικό Ράλι Αυτοκινήτου», που διεξήχθη το 1951 από μία ομάδα φίλων με τη συμβολή της ΕΛΠΑ. Η διαδρομή (Αθήνα-Τρίπολη-Αγ. Θεόδωροι-Λάρισα-Θεσσαλονίκη-Σέρρες-Καβάλα-Θεσσαλονίκη-Λάρισα-Αθήνα) είχε μήκος 1.923 χιλιόμετρα. Το 1952 ο αγώνας μετονομάστηκε σε «Ράλι ΕΛΠΑ» και το 1953 έγινε διεθνής με την ονομασία «Ράλι Ακρόπολις».
Το 1955 ο αγώνας συμπεριλαμβάνεται στο «Πρωτάθλημα Τουρισμού Ευρώπης». Συμμετέχουν 54 αυτοκίνητα και την πρώτη θέση κατακτά (όπως και στα πρώτα δύο «Ράλι Ακρόπολις») ελληνικό πλήρωμα.
Στα επόμενα χρόνια το «Ράλι Ακρόπολις» αποκτά ολοένα και μεγαλύτερη φήμη στο εξωτερικό και οι συμμετοχές πολλαπλασιάζονται. Το μήκος της διαδρομής αυξάνεται σε 3.100 χλμ. και προς τα τέλη της δεκαετίας του ΄60 ο αγώνας προσελκύει και τις εργοστασιακές ομάδες.
Το 1973 «γεννήθηκε» το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι (WRC) και το Ράλι Ακρόπολις ήταν ένας από τους αγώνες που συμπεριλήφθηκαν στο πρόγραμμα της «παρθενικής» σεζόν του WRC.
Το 1974 η ενεργειακή κρίση και η ρευστότητα της πολιτικής κατάστασης στην Ελλάδα δεν επέτρεψαν τη διεξαγωγή του. Μετά το 1976 το αγωνιστικό ενδιαφέρον του «Ράλι Ακρόπολις» μεγαλώνει, λόγω του συναγωνισμού των εργοστασιακών ομάδων, ενώ εμφανίζονται ολοένα και πιο εξελιγμένα αυτοκίνητα.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το 2010 δεν έγινε το Ράλι Ακρόπολις, καθώς έμεινε εκτός θεσμού, επειδή η Διεθνής Ομοσπονδία Αυτοκινήτου (FIA) εκείνη την περίοδο «δοκίμαζε» την κυλιόμενη εναλλαγή χωρών στο πρωτάθλημα, ενώ το διάστημα 2014-18 το Ακρόπολις δεν ήταν στο καλαντάρι του WRC, αλλά του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος Ράλι (ERC).
ΟΙ ΝΙΚΗΤΕΣ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΕΠΟΧΩΝ
Ι. Πεσματζόγλου – Ν. Παπαμιχαήλ Chevrolet
1953 1ο Ράλι Ακρόπολις
Ν. Παπαμιχαήλ – Σ. Δημητράκος Jaquar XK 120
Π. Παπαδόπουλος – Σ. Δημητράκος Opel Record
Ι. Πεσματζόγλου – Μ. Παπανδρέου Opel Kadett
Σοκ – Μολ Mercedes 300 SL
Κος και Κα Εσταζέ Ferrari 250 G.T.
Βιλορέσι – Μπασαντόνα Lancia Aurelia G.T.
Λεβί – Βάνσερ Auto Union 1000
Σοκ – Μολ Mercedes 220 SE
Κάρλσον – Κάρλσον Saab 96
Μπόριγκερ – Λανγκ Mercedes 200 SEd
Μπόριγκερ – Κνολ Mercedes 300 Se
Τράνα – Τερμένιους Volvo PV 544
Σκογ – Ταντλκάρε Volvo Amazon
Σόντερστρομ – Παλμ Ford Lotus Cortina
Χόπκερκ – Γκρέλιν BMC Cooper 1275S
Κλαρκ – Πόρτερ Ford Escort Twin Cam
Τοϊβόνεν – Κολάρι Porsche 911S
Τεριέ – Κάλεβερτ Alpine Renault
Αντερσεν – Χερτζ Alpine Renault
Λίντμπεργκ – Ελσεντλ Fiat 124 Sport Spider
Τεριέ – Ντελφεριέ Alpine Renault
Ρερλ – Μπέργκερ Opel Ascona RS
(2οι οι Σιρόκο-Ανδριόπουλος Renault Alpine)
Κάλστρομ – Αντερσον Datsun 160 J
(2οι οι Σιρόκο-Ανδριόπουλος Renault Alpine)
Βάλντεγκαρντ – Τορζέλιους Ford Escord RS
Ρερλ – Γκάιστντορφερ Fiat 131 Abarth Rally
Βάλντεγκαρντ – Τορζέλιους Ford Escord RS
Βατάνεν – Ρίτσαρντς Ford Escord RS
Βατάνεν – Ρίτσαρντς Ford Escord RS
Κα Μουτόν – Κα Πονς Audi Quattro
Ρερλ – Γκάιστντορφερ Lancia Rally
Μπλόμκβιστ – Σέντερμπεργκ Audi Quattro
Σαλόνεν – Χαργιάνε Peugeot 205 T16
Κανκούνεν – Πιρόνεν Peugeot 205 T16
Άλεν – Κιβιμάκι Lancia Delta 4WD
Μπιαζιόν – Σιβιέρο Lancia Delta HF Integrale
Μπιαζιόν – Σιβιέρο Lancia Delta HF Integrale
Σάινθ – Μόγια Toyota Celica Turbo
Κανκούνεν – Πιρόνεν Lancia Delta Integrale 16V
Οριόλ – Οτσέλι Lancia Delta HF Integrale
Μπιαζιόν – Σιβιέρο Ford Cossworth
Σάινθ – Μόγια Subaru Impreza
Αρης Βωβός-Κώστας Στεφανής Lancia Integrale
(Το 42ο Ράλι Ακρόπολις δεν μετρούσε για το Παγκόσμιο πρωτάθλημα)
ΜακΡέι – Ρίνγκερ Subaru Impreza
Σάινθ – Μόγια Ford Escort
ΜακΡέι – Γκριστ Subaru Impreza
Μπερνς – Ριντ Subaru Impreza
ΜακΡέι – Γκριστ Ford Focus
ΜακΡέι – Γκριστ Ford Focus RS WRC 01
ΜακΡέι – Γκριστ Ford Focus RS WRC 02
Μάρτιν – Παρκ Ford Focus RS WRC 3
Σόλμπεργκ – Μιλς Subaru Impreza WRC 2004
Λεμπ – Ελενά Citroen Xsara WRC
Γκρόνχολμ – Ραουτιάινεν Ford Focus RS WRC 06
Γκρόνχολμ – Ραουτιάινεν Ford Focus RS WRC 06
Λεμπ – Ελενά Citroen C4
Χιρβόνεν – Λέχτινεν Ford Focus RS WRC 09
Οζιέ – Ινγκρασιά Citroën DS3 WRC
Λεμπ – Ελενά Citroën DS3 WRC
Λάτβαλα – Άντιλα Volkswagen Polo R WRC
Μπριν – Μάρτιν Peugeot 208 T16 R5
(Το Ράλι Ακρόπολις συμπεριλαμβανόταν στο καλαντάρι του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος Ράλι)
Καγετάνοβιτς – Μπαράν Ford Fiesta R5
(Το Ράλι Ακρόπολις συμπεριλαμβανόταν στο καλαντάρι του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος Ράλι)
Σιρμάτσις – Σίμινς Skoda Fabia R5
(Το Ράλι Ακρόπολις συμπεριλαμβανόταν στο καλαντάρι του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος Ράλι)
Καγιετάνοβιτς – Μπαράν Ford Fiesta R5
(Το Ράλι Ακρόπολις συμπεριλαμβανόταν στο καλαντάρι του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος Ράλι)
Μπρούνο Μαγκαλιάες – Ούγκο Μαγκαλιάες Skoda Fabia R5
(Το Ράλι Ακρόπολις συμπεριλαμβανόταν στο καλαντάρι του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος Ράλι)
Ροβάνπερα – Χάλτουνεν Toyota Yaris WRC
Νεβίλ – Βιντέγκε Hyundai i20 N Rally1
Ροβάνπερα – Χάλτουνεν Toyota Yaris Rally1 HYBRID
Νεβίλ – Βιντέγκε Hyundai i20 N Rally1 HYBRID
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΟΝΤΟΓΕΩΡΓΟΣ
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ