Αλεξάνδρα Μητσοτάκη: Σημαντικές συνεργασίες για την αντιμετώπιση ζητημάτων τεχνητής νοημοσύνης

Αλεξάνδρα Μητσοτάκη: Σημαντικές συνεργασίες για την αντιμετώπιση ζητημάτων τεχνητής νοημοσύνης

Για την πρωτοβουλία του «The Lyceum Project 2025» με τίτλο «Τα παιδιά στην εποχή της Τεχνητής Νοημοσύνης», η οποία διοργανώνεται από το ΕΚΕΦΕ «Δημόκριτος» και το World Human Forum (WHF), σε συνεργασία με την Ειδική Γραμματεία Μακροπρόθεσμου Σχεδιασμού στην Προεδρία της Ελληνικής Κυβέρνησης, μίλησε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η συνιδρύτρια και πρόεδρος του WHF, Αλεξάνδρα Μητσοτάκη.

Η κ. Μητσοτάκη υπογράμμισε ότι τους τελευταίους έξι μήνες βρισκόμαστε μπροστά σε ένα νέο φαινόμενο, καθώς τα παιδιά μας έχουν απέναντί τους μία τεχνητή νοημοσύνη, η οποία αποκτά ανθρωπόμορφη μορφή. Αυτή η ημερίδα είναι η αρχή μιας μεγάλης συζήτησης και τέτοιου είδους ζητήματα πρέπει να αντιμετωπίζονται μέσα από σοβαρές, ουσιαστικές και μακροχρόνιες συνεργασίες.

Θέτοντας το ερώτημα πώς μπορούν να ενδυναμωθούν τα παιδιά για να «ανθίσουν» στην εποχή της Τεχνητής Νοημοσύνης, η κ. Μητσοτάκη τόνισε ότι τα τελευταία χρόνια έχουμε παρατηρήσει μία ραγδαία ανάπτυξη τεχνολογιών που μπορούν να θέσουν σε κίνδυνο την παιδική ηλικία.

Συγκεκριμένα, αναφέρθηκε στον εθισμό από τις οθόνες και τους αλγόριθμους, που μπορεί να επηρεάσουν την ψυχική υγεία των παιδιών. Οι αλγόριθμοι αυτοί έχουν σχεδιαστεί για να δημιουργούν εθισμό, κάτι που επηρεάζει τη ζωή τους και την κοινωνική τους ανάπτυξη.

Σημείωσε ότι το τρέχον θεσμικό πλαίσιο που επικρατεί δεν είναι επαρκές για να αντιμετωπίσει τις προκλήσεις που προέρχονται από τις εξελίξεις στην τεχνητή νοημοσύνη, προτείνοντας τη συνεργασία μεταξύ οργανισμών και πανεπιστημίων για την προώθηση μιας ουσιαστικής συζήτησης.

Η κ. Μητσοτάκη τόνισε τη σημασία της εκπαίδευσης και της συνεργασίας με το υπουργείο Πολιτισμού και άλλες αρχές για να γίνει το Λύκειο του Αριστοτέλη ένα κέντρο φιλοσοφικής σκέψης σχετικά με την τεχνητή νοημοσύνη.

Η φωτογραφία που επισυνάπτεται παραχωρήθηκε από το World Human Forum (WHF) για χρήση στο ΑΠΕ ΜΠΕ.

Loading

Play