Παρ’ ότι η τιμή των καυσίμων αυξάνεται από 1η Μαΐου, η ελληνική ακτοπλοϊκή αγορά διατηρεί σταθερές τις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων, με τη συμβολή της πρωτοβουλίας του Υπουργείου Ναυτιλίας για μείωση των λιμενικών τελών κατά 50%. Αυτό τονίζει ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ), Διονύσης Θεοδωράτος.
Ο Διονύσης Θεοδωράτος επισημαίνει ότι κανείς δεν λέει ότι τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια είναι φθηνά, αλλά οι ακτοπλοϊκές εταιρείες έχουν ήδη εφαρμόσει εκπτώσεις, ιδιαίτερα σε οικογένειες, κατά την περίοδο του Πάσχα. Τα ταχύπλοα ενδέχεται να προσφέρουν επιπλέον εκπτώσεις, καθώς χρησιμοποιούν ήδη το νέο καύσιμο.
Πρότεινε τη μείωση του ΦΠΑ στα εισιτήρια επιβατών και οχημάτων, με την επισήμανση ότι η κατάσταση αυτή ενισχύεται από τη νέα κοινοτική οδηγία, που επιτρέπει τη μείωση του ΦΠΑ στην επιβατική ακτοπλοΐα από 1η Ιανουαρίου 2025. Η Ελλάδα, αν και έχει το 18% της ακτοπλοϊκής κίνησης στην Ε.Ε., διατηρεί τον υψηλότερο συντελεστή ΦΠΑ στα εισιτήρια της ακτοπλοΐας.
Αναφέρθηκε στην έλλειψη υποδομών στα λιμάνια των νησιών του Αιγαίου και την ανάγκη βελτίωσης της ασφάλειας. Κάθε χρόνο η Ένωση Πλοιάρχων εκδίδει έρευνα για τις ελλείψεις στα ελληνικά λιμάνια, και η πολιτεία θα πρέπει να ασχοληθεί με αυτό το θέμα.
Ανέδειξε την ανάγκη θεσμοθέτησης πολυετών συμβάσεων για τις άγονες γραμμές, υπογραμμίζοντας ότι η πρόταση αυτή θα ενισχύσει τις επενδύσεις στον κλάδο. Η πάγια δραστηριότητα και η αποζημίωση για πάνω από μια δεκαετία μπορεί να κινήσει σημαντικές επενδύσεις σε νέα πλοία.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ